rumptränare

Ni som har följt bloggen har säkert noterat att jag är inne i något av en ensamfas. Tycker det är skönt att vara asocial. Inte hela tiden men lite då och då. Idag försökte jag delta i omvärlden genom det sociala mediet twitter och fick då direkt bekräftat att jag ska hålla mig borta från den typen av kommunikation med omvärlden. TOTALT MISSFÖRSTÅDD! Försökte skoja till det men det slutade med att jag fick förklara hela skämtet i detalj för alla followers utom en rackare (inget bra betyg till ett skämt) och jag kan säga att det är ingen lek att förklara ett skämt i detalj på 150 tecken. Så, här kommer "skämtet" och förklaringen.
Vi är 5 st i laget som ska hjälpa till och assistera Torbjörn , hjälpa till och hålla i träningar. Inom idrotten förkortas assisterande tränare "ass coach". Ser ni det roliga i det? nähä. hursom fick vi berätta lite om det här assisterande tränar upplägget i media och jag tycker det är skitintressat och förstår att andra också tycker det är intressant. SÅ kommer vi då till det tänkta skämtet på twitter. Jag skriver "alla har hajat att kgfcs 5 spelande ass coaches bara kommer vara just rumptränare och inget annat? känns lite väl uppsjåsat detta." Skojar till det. leker med ord. direktöversätter ass coach och skämtar om att om media tror att vi ska vara assisterande tränare så har de missuppfattat, vi ska vara ass coachers, dvs bara coacha spelarnas rumpor. Är inte det kul? det tycker jag är kul. Ingen annan (utom en) förstår det roliga i det här. Det är ju skitkul. haha kul är det. tom hahahahaha kul tycker jag då men på twitter blir det bara en total soppa av alltihopa. Det värsta för mig är inte att folk missförstår och tycker att jag är beng i huvet, det värsta är att skämtet inte får den uppmärksamhet som det förtjänar. Det är roligt! Det ÄR roligt! Ska fanimej skapa några twitterkonton i andras namn, börja följa mig själv och sen skriva "mentions" till den tweeten. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ska jag skriva. Fick bekräftat det som jag har haft på känn på sistone, Jag är som roligast när jag inte delar med mig av mina tankar till omvärlden. Som roligast i mitt eget huvud.

Kommentarer
Postat av: C.R

Vissade ditt tweet för jobbarkompisarna som även dom är sportnördar å antingen dam el herr fotbollspelare å vi uppskattade å skrattade gott åt ass skämtet! "jävla snygga rumpor de kommer ha till fotbollsgalan" tex! So keep up the tweeting å skämten :)

2012-01-21 @ 23:30:38
Postat av: Lisa

C.R: å, va skönt att höra!!!! På riktigt, ger mig hopp om livet:-) Hälsa dem att de är roliga haha... närå men skönt att höra faktiskt, humor förenar:-)

2012-01-21 @ 23:43:53
Postat av: BM

HAHAHA vad är det jag har sagt till dej!!! Du ÄR rolig, det är bland annat därför jag älskar din blogg :-) Men du har andra underbara tankar oxå som

jag uppskattar....

För övrigt mår vi jättebra, även vi sköter vår träning inför den nya säsongen på Valhalla, är lite mer bekväma bara så vi kör den inomhus :-)

En träningsmatch har vi koll på, mot Jitex nån gång i feb, så då ses vi om inte förr :-)

Vi träffade några käcka tjejer från Jitex när vi var i Egypten i dec, blev lite fotbollssnack då :-)

Spelar Kopparberg borta så kollar vi ofta på Jitex, får ju stödja det näst bästa laget i stan (Mölndal jag vet) ibland oxå :-)

2012-01-22 @ 14:08:13
Postat av: Lisa

okej då, lite får ni heja på JItex även fast de är våra konkurrenter:-) Tror det är jättebra för Göteborg att ha två bra lag i damallsvenskan och i år blir Jitex verkligen att räkna med, de har aldrig haft ett bättre lag. Ses i februari!

2012-01-23 @ 20:50:50
Postat av: jennie

Helt objektiv reflektion över detta skämt: det är roligt. Punkt. Att jag skrattade så att Peter undrade vad jag höll på med när jag läste det här i bilen hör till den mera subjektiva delen av reflektionen.

2012-01-24 @ 08:13:22
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Jempa

Seriöst så va skämtet as(s)roligt och jag fattade det med en gång. Alla som inte fattar borde leta efter lite ny humor. Jag ger dem ett tips att lyfta på just rumpan och kolla ifall de hittar nåt där (förutom pinnen som gör dem så spända). Fler tweets om rumpor eller andra "ekenskämt" (nytt ord bara för dig, vassego) och fler underbara inlägg på din blogg, tack. Du räddar min dag ibland, ska du veta. Och så är det bara SM-guld som gäller i år!!! Eller hur?

2012-01-25 @ 23:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0