superhero

Jag har kommit in i en fas där jag har ett stort behov av att göra saker, gärna för mig själv. Uppleva. Utmana. Tror det är vad man klyschigt skulle kalla "ta huvudrollen i mitt eget liv". Jag har målat en tavla och lyssnat på Ane Brun. Skitful tavla eftersom jag inte kan måla. Ja på riktigt ful, inte ful-snygg utan ful-ful. Inte sådär barnsligt charmig utan vuxen helt utan talang-ocharmig. Igårkväll gick jag och lyssnade på livemusik på jazzhuset vid oss. Jag gick själv för att jag vill testa hur det är att gå till ett ställe där man inte känner någon. Jag beställde en cider i baren och ställde mig och lyssnade på två olika liveuppträdanden. Det första var en tjej med cool röst som spelade cello, skön musik faktiskt. Hon sitt-dansade eftersom hon var tvungen att sitta för att spela. Andra gänget var svensk hiphop. Två riktigt sköna grabbar som körde, enligt killen som presenterade dem "Sveriges just nu fetaste hiphop". Jag kan inte så mycket musik men jag tycker det var bra kvalitet på både sittdansaren och hiphoparen. Betyget på att gå till ett ställe där man inte känner någon och där man dessutom är omgiven av människor som är så långt ifrån försäsongsträning man kan komma blir en 3a. Hade kunnat bli en 5a tror jag om någon av de annorlunda icke-idrottande människorna hade varit över 22år. Ska försöka se till att ni blir inblandade i min liv som min egen superhero.

Kommentarer
Postat av: BM

Godmorgon Lisa!

Har änna saknat dej.....

Ska bli kul att få följa en superhero :-)

För övrigt låter det spännande o nytänkande med er

ide att ni spelare ska vara "hjälptränare" till Tobbe :-)

Ni har ju mycket erfarenhet och säkert en jäkla massa bra tänk tror jag, ska bli kul att följa.

Snart kan man väl få gå o kolla på en träningsmatch

hoppas vi :-)

Sköt om dej Lisa.



2012-01-21 @ 08:42:50
Postat av: jennie

Fantastiskt tänk, Lisa, jag blir riktigt impad! Jag tänker ibland att jag ska göra såna saker själv, men jag är alldeles för dålig och bangar till slut. Fortsätt gärna göra såna modiga grejer så lovar jag att bli inspirerad och kanske följa dina fotspår. :-) Kram!

2012-01-21 @ 18:53:32
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Lisa

BM: Kul att vara tillbaka:-) Jamen hoppas vi ses snart då på nån träningsmatch, vi har ju som sagt ganska mkt kul de närmsta månaderna. Hoppas allt är bra med er!



Jennie: Å va kul! men då ska jag verkligen försöka hålla uppe så att du blir inspirerad för då kanske jag kan bli ännu ivrigare av att läsa om dina upptåg:-) tror det är bra med lite press också, känna att man inte kan banga. kram

2012-01-21 @ 23:22:25
Postat av: Anna

Lisa, minns du bilden i 8:an? nar vi skulle rita av en bild men vi skulle gora det sa dar mysko da man skulle ruta in skiten och sen kopiera den upp-och-ner? Kommer du ihag motivet? en gubbe med slips och sidbena?! har nog aldrig skrattat sa mycket och sa ratt at nat nan gang som at din skapelse. helt klart ful-fult!

2012-01-22 @ 01:08:22
Postat av: Lisa

Anna: OM jag minns! och jag minns också det skrattet, det var en av mitt livs skrattigaste stunder och du skrattade ihjäl dig också. Helt sjukt hur jag lyckades med att få den bilden så helt fel när man bara skulle rita av streck för streck. hahaha...men det var fantastiskt roligt. hahaha...tack för att du påminde mig! skrattar för mig själv här nu:-)

2012-01-23 @ 20:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0