kaputt



upp 04.45 igårmorse för att ta oss hem till sverige. I ärlighetens namn kände jag mig lite trasig när jag vaknade. Fotjäveln som hela tiden skall underhållas för att få bort blödningen, näsan som fick sig en smäll och bara känns öm och störig, All träning som jag har gjort from i tisdags när jag skadade foten= mycket träning, tråkig träning som tar lika mycket energi som att spela fotboll men som inte ger speciellt mycket tillbaka, hjärtat som sliter med sina små grejer och sen det ledsna över saker jag saknar, fotbollsplanen och pappa för att nämna två. Efter Förseningar och meck landar vi på landvetter strax innan 15. Per hade ställt bilen på landvetter på lördagen och lagt nyckeln på däcket. Uffe kommer till landvetter och tillsammans ska vi hitta bilen och sen åka hem, käka och  hänga i soffan för att försöka få till någon form av hjärta och själ-återhämtning. Det är svinkallt, jag har bara min tunna resejacka, uffe i koppel och en resväska som man kan dra smidigt om det inte är en jädra massa snö och is ute. Det är snö och is ute. Fryser arslet av mig och drar uffe med ena armen, väskan med andra och försöker samtidigt vara smidig med foten så att jag inte halkar till och drar till blödningen. Kommer till slut fram till parkeringshuset men hittar inte biljäveln. Ringer Per i Kroatien och håller på att tappa handen för att det är så kallt. Fel fucking parkeringshus. Jag måste tillbaka till där jag började. Efter 15 min sönderfrusen hittar jag rätt parkeringshus och vår bil, JIHOOOOO! Nyckeln ligger på däcket- bra Per! Kastar in uffe i baksätet, väskan i bagageutrymmet, nu jädrar är det maxvärme som gäller. Försöker starta igång bilen men den är döööd. 10 ggr vrider jag om nyckeln. samma störiga ljud. SKIT! Jag måste alltså ge mig ut och leta startkablar. Det går säkert snabbt, jag lämnar uffe i bilen, orkar inte glida runt med honom i snön, känns risky med foten också. Frågar alla taxibilar om de kan hjälpa mig att få igång bilen. INGEN har startkablar. "Jag kan betala en hel taxiresa bara du hänger med mig 100 bort till min bil och får igång den". Nej, vi gör inte sånt och vi har inga kablar. Tack medmänniskor, tack! Tiden går och jag känner att jag måste gå tillbaka och hämta uffe så jag gör det och fortsätter sedan mot biluthyrarna. Ser en lapp "bilservice- vi fixar din bil medan du är på semester", perfekt, de måste kunna hjälpa till. Ringer numret på lappen

-"Hej, jag står med min bil här på landvetter och jag kan betala er vad somhelst för att ni ska komma förbi och dra igång den med startkablar".

- "Jaha, nej vi får inte göra det, du får gå och prata med informationen på utrikes.

- Men vaddå får inte?

- Nej, landvetter flygplats har sagt till att vi inte får hjälpa till med sånt för det tar kunder från dem. Så du får gå till infon.

Jag och uffe trötta, hungriga och helt sönderfrusna (iaf jag) vandrar vidare till infon. Står i kö, står i kö, står i kö. Kommer fram och damen på info svarar att de inte har den tjänsten. Men de sa på bilservice att ni har den tjänsten och att de inte får utföra den för att de då skulle ta kunder från er. - Jaa..vänta ska jag se.. damen ringer ett samtal. -Nä, vi har inte börjat med det än. Men va? va f-n är det? helt ärligt? Vad ska jag göra då tycker du? Ring bärgare.

Jag tänker inte ringa bärgare för att få igång en bil som står i parkeringsgaraget 100 m från flygplatsen. Jag kan inte tänka och ensamhetskänslan dyker på mig. Känner mig ensammast i världen och förbannar alla människor, speciellt de som står i infoavdelning och de som sitter i taxibilar. Går och köper en bit choklad för att kunna tänka och sen ger vi oss ut på en sista rusch jag och uffe. Går in på ett hyrbilsställe och säger "jag har gått runt här i en timme, inte en enda människa kan hjälpa mig, jag betalar vadsomhelst om ni fixar startkalar och följer med bort och får igång min bil". Då kommer den lilla hjälten. Han har inga starkablar i sin jobb-bil men han har det i sin privata bil, han åker och hämtar sin privata bil, plockar upp mig och uffe, kör oss till parkeringshuset, puttar ut min bil och startar igång den. Tack medmänniska.

Kommentarer
Postat av: resume

It was really hard for you to cope with such situation!

2012-02-07 @ 12:19:22
URL: http://cvresumewritingservices.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0