kuta

Jag har tagit mig till Ingvild i Oslo för att läka själ och fot. Det kan man göra i Göteborg också men där finns inte den här supermaskinen som jag har sprungit i idag. Vattenträning och motionscykel är ju bra och drar upp pulsen men jag kände att jag behövde få springa på riktigt för att inte tappa för mycket. I Oslo har de ett löpband som tar bort kroppsvikt. På så sätt kunde jag springa i 25 minuter men bara belasta foten med 70% av min kroppsvikt. Asballt!!!! Om jag inte får ngn reaktion på foten så kommer jag köra på 80% av kroppsvikten imorrn och sen kanske 90% på fredag. Men då ska det kännas finfint. Vill inte riskera något. Imorrn skall det också hinnas med 1 styrkepass och 1 rehabpass och på fredag är det förutom löpning ett rehabpass för foten innan jag drar tillbaks till götet. Ingvild tar hand om mig på bästa sätt, planerar in massa träning och ser till att jag får tillgång till allt jag behöver. Dessutom fixar hon käk, boende och grymma samtal. Jag mår bra och jag blir bättre. Här kommer en liten film:

Kommentarer
Postat av: BM

Å vad gott för dej Lisa :-)

Nu håller vi tummarna att detta blir toppenbra :-)

2012-02-16 @ 06:31:53
Postat av: jennie

Med risk för att låta som en tant: vad med grejer det finns, va! Roligt att du får tillgång till proffsgrejerna också och att din Norgeturné kurerar både kropp och själ! Kram!

2012-02-16 @ 09:02:29
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: peruzzi

Haha. du ser ut som barbapapa :-) här är föresten deras officiella hemsida. kolla hon i svart. riktigt likt. www.barbapapa.fr/

2012-02-16 @ 09:53:31
Postat av: Anna

Bra att en son maskin finns i Norge och just i närheten av Ingvild

2012-02-16 @ 14:45:29
Postat av: Lisa

Tack alla! Det är faktiskt coolt att det finns sånna maskiner, annat var det för 10 år sedan när jag drog av mitt första korsband...då fick man lyfta stenar som styrketräning;-)

2012-02-16 @ 17:40:28
Postat av: jennie

Haha, och påsar med frysta ärtor fasttejpade på vristen, så låg man där framför tv:n och lyfte upp och ner... Allt var inte bättre förr.

2012-02-16 @ 20:41:31
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0