hänger i oslo

Tränar och hänger i Oslo med my friendo Stensland. Det är bra här på många sätt. Framförallt får jag springa i den där roliga maskinen och träna hur mycket jag vill i en väldigt inspirerande miljö. Det är inspirerande att vara bland norges främsta idrottare uppe vid holmenkollen och jag blir taggad av att se hur de sliter för att förbereda sig för just sin idrott. Det är grymt att ha tillgång till alla redskap som behövs för rehab och styrketräning. Vi äter gott och nyttigt och slappar och återhämtar oss. Vi kollar champions league och dricker kaffe och fascineras av folk som åker skidor mitt i stan, till och från jobbet.
_
En av de bästa sakerna med att vara här är att jag inte känner folk i gymmet eller i matsalen och att ingen känner mig. Jag kan liksom gå runt i min egna lilla bubbla, iaktta och lära mig utan att behöva delta och utan förväntningar. Ingen som säger "fan du ser låg ut idag, är det något särskilt?" för folk här vet inte hur jag ser ut när jag är låg. Missförstå mig inte, det är ju grymt när folk bryr sig om att fråga hur man mår men det är något befriande med att vara helt anonym och bara kunna koncentrera sig på sitt. Hemma kan det vara jobbigt att se laget träna för då känner jag mig nära men ändå så långt ifrån. Samtidigt vill jag se mycket fotboll för att hålla igång beslutsfattandet (tar beslut i huvet utifrån vad jag hade gjort om jag hade fått bollen i det läget och sen skickar jag signaler till de musklerna som jag skulle ha använt om jag hade varit på planen, tror det är smart att hålla igång signalerna för att lättare komma in i spelet när foten är frisk) Här kan jag se andra spela fotboll men eftersom det inte är mitt lag känns det inte lika nära och då blir det lite mindre jobbigt. Det kanske är ett egoistiskt tänk att dra iväg och bara hjälpa sig själv på det här sättet men jag måste göra det för att kunna komma tillbaka med energi och bidra till andra. Eftersom mina enda uppgifter är att träna, äta och vila så blir det ganska mycket tid till att vara. Det blir ett lugn och en möjlighet att känna efter och det är ngt som jag mår bra av just nu. Ikväll ska vi käka middag på fridays men först en powernap och mellanmål, NYDELIG!

Kommentarer
Postat av: Bm

Tänk att av ALLA dom som försvann från Kopparberg till denna säsongen kommer jag att sakna din vän Ingvild allra mest på planen i år kan du hälsa henne :-)

Har alltid gillat hennes fina teknik o undebara passningar för att inte tala om hennes fina hörnor :-)

2012-02-16 @ 18:55:36
Postat av: Lisa

Jag hälsade henne detta och hon tackade och tog emot! :-) Håller me dig helt, hon är en fantastisk fotbollsspelare!

2012-02-17 @ 14:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0