premiär och seger

Igår var det seripremiär i damallsvenskan och vi vann mot Djurgården med 2-0. Skönt tänker ni kanske men som fotbollsspelare och som en del i ett ambitiöst lag tänker man inte alltid så. Ibland borde vi fira mer när vi får med oss resultat och ibland kanske vi borde reflektera och analysera mer Trots att vi fick med oss resultat, balansgången är hårfin. Jag brukar, oavsett resultat ta kvällen och delar av natten till analys och kritisk granskning för att sen försöka fokusera på allt positivt dagen efter. Dagen efter har man klarat av analysen och är hyfsat klar över vad som inte stämde och då är det lättare att glädjas. Jag har försökt att köra det käcka positiva, försöka lura känslan-attityden redan direkt efter matchen men det funkar inte för mig. Hur mycket jag än upprepar "jihooo vi vann"  så tuggar det ändå i bakhuvet "vad kunde vi gjort annorlunda/bättre". Som sagt, det är en balansgång, viktigt att glädjas, viktigt att analysera. Igår direkt efter matchen gick mitt huvud direkt in i "skit, vi och framförallt jag kan bättre,varför blev det inte bättre idag?" Jag funderar samtidigt som jag skriver autografer till alla sköna ungar. Jag fryser arslet av mig och när jag har skrivit ungefär 27 autografer och fingrarna börjar stelna så kommer jag fram till en liten söt tjej, kanske 8år gammal (uppskattningsvis men med tanke på att 15åringar ser ut som 25 åringarnuförtiden så var hon kanske bara 4år då) -hej! säger tjejen. Sen fortsätter hon "jag tycker om dig men idag var du inte alls så bra". Så skön tjej! Befriande att höra till att börja med, framförallt grymt att vi har såna fans som har koll på när man är dålig, för nåt år sedan kunde man få höra "du var bäst" fast man inte hade spelat en minut :-) 8åringen kan nog bli ett ledarämne för hennes mening är klockren, det sammanfattar hela grejen:att vara omtyckt fast man inte presterar bra, då är det okej att höra att prestationen inte var ngn höjdare, det är ju ofta något man vet med sig ändå, får man höra det blir det nästan som en lättnad. Ja grymt me ungar! Nu är nattens analys klar så nu kan jag ärligt glädjas åt allt det positiva, det ska jag göra idag. So long soldiers!

Kommentarer
Postat av: Deborah

Underbart och ärligt förlösande att läsa detta inlägg! Och visst är det underbart med den brutala ärlighet ett barn bestitter - rakt, ärligt och inga krusiduller! = Lättillgänglig feedback ;)

Det är dom dåliga dagarna/matcherna som gör att man utvecklas ett litet snäpp till =)

2012-04-11 @ 11:08:47
Postat av: Anonym

Hur går det med din sambos korsband?

2012-04-11 @ 11:34:58
Postat av: Anna

Jag håller med hon tjejen. Jag tyckt inte du presterade ditt bästa igår det var väldigt synd för i vanliga fal tycker jag du är en av dom bäst på plan men det som var synd var att Thomas Dennerby och jag och hela min familj förstår inte varför han inte tar ut dig till landslaget för du har allt en fotbollsspelare ska ha så hoppas han tar ut dig till OS i London det behövs verkligen men du hade väldigt fina chanser.:-)

2012-04-11 @ 13:12:21
Postat av: BM

Hej Lisa! Gött skrivet....

Tänk att en tjej på 8 år? kan vara så klockren :-)

Men jag tycker att Anna får med mycket bra i sin kommentar oxå....

Visst kan ni (du) bättre än så men det var 3 mycket viktiga poäng och premiären är överstökad!! Så känner jag :-)

Vi är många nu som tycker om dej (er) ska du veta :-)

Vi ses vet du. Kram



2012-04-11 @ 19:38:16
Postat av: Anna

Jag håller med BM där det var 3 viktiga poäng där. Håller också med BM om att många uppskattar dig alla barn håller på och pratar om dig Lisa dom skriker kolla Lisa kolla Lisa shit där är Lisa aaaaaaa.

På primär så satt ju Johanna almgren på läktaren och min pappa satt brevi henne (jag sitter längst fram brevi avbytar båset) och bakom mig så var det något lag? och när dom såg Johanna så sa dem -kolla kolla Johanna almgren aaa och dom skulle ju direkt fram till hon . Så brukar det vara för dig på läktan och jag har inte sätt någon som inte kan ditt namn även om jag kan alla i lagets namn men så är det.:)

2012-04-13 @ 14:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0