wordfeud

Jag har levt med familjen igen, 3 hela dygn. Wordfeud har gjort intrång inte bara i fotbollsfamiljen utan även i min vanliga familj. Jag som kör utan iphone blir lite utanför men kan inte låta bli att fascineras av vad spelet wordfeud gör med människor. Om vi börjar med morsan så har hon helt tappat det. Hon har spelat mot tre personer, syrran, brorsan och en random som heter "annorlundatjej". Om annorlundatjej vet morsan ingenting förutom att hon troligtvis har ett jobb på dagarna eftersom hon oftast spelar på kvällarna. Morsan beklagar sig över detta "Va fan är det med den här annorlundatjej egentligen? Varför spelar hon inte tillbaka?? säger morsan med otålig röst 7 och en halv minut efter det att hon har skickat iväg sitt ord. Vad är hon för person egentligen som inte svarar? Fan! Kanske en normal person som jobbar 13.30 en vardag och inte har möjlighet att skicka tillbaka ett ord till en ivrig, övertaggad och superintensiv wordfeudmotståndare som hon inte känner. Kan också vara så att annorlundatjej tog illa upp eftersom morsans senaste ord var "HORA".
När morsan spelar mot syrran är hon tydligen äcklig. Det är syrrans version. Trots att hon krossar lil sis säger hon wohooo när ett ord ger 72 poäng. Jag tror dock att en stor del av det intrycket ligger i att syrran förlorar och då uppfattar allt som morsan gör som äckligt.
När morsan spelar mot brorsan skriver hon kommentarer som: Jaaaaaaaa........ska du lägga eller? fast det bara har gått en halvtimme sen hon skickade iväg sitt ord.  Och så här håller de på familjen ek, wordfeudandes och kämpandes i ett prestigefyllt spel där jag inte deltar och därför alltid kan gå runt och tänka "hade jag haft wordfeud hade jag vunnit". Skön känsla. Bra känsla. Det hade varit fantastiskt roligt om jag hade varit "annorlundatjej" och spelat under cover men där är vi inte än.

Kommentarer
Postat av: Gunsan

Haha! :-) Man blir heeelt beroende. Jag är fast i Wordfeud-träsket och måste nog faktiskt erkänna att jag har vissa likheter med din mamma ibland... :-) Tålamodet med svar är inte så stort alltid!

Kul att se dig häromdagen! Hoppas att du hade en grym helg med familjen!

2011-09-19 @ 13:03:41
Postat av: Pernilla

Lisa, dina fantastiskt roliga och tänkvärda inlägg förgyller verkligen! Har inte laddat ner appen med wordfeud ännu, är livrädd att bli hooked....

2011-09-19 @ 22:41:53
Postat av: Dammis

Jag och A spelade Alfapet härom kvällen -och då menar jag the real stuff med spelplan, brickor, papper och penna. Satt vid bordet mitt emot varandra och fikade samtidigt. Rätt mysigt faktiskt. Kan rekommenderas. Särskilt för oss som fortfarande använder telefonen som just telefon.

2011-09-20 @ 21:59:22
Postat av: Peter Larsson

Hej Lisa



Jag driver ett projekt tillsammans med några välkända fd proffs som handlar om att utveckla svensk fotboll. Vi vill bl.a. profilera och öka intresset för både herr och damallsvenskan. Jag skulle vilja träffa dig och presentera vårt koncept för ett eventuellt samarbete. Hör gärna av dig via min email.

Mvh

/Peter

2011-09-21 @ 09:39:32
Postat av: Anonym

Gunsan: svinkul att se er, hälsa moncan! haha...är du en sån som hetsar alltså? det var lite otippat:-)

Pernilla: å, fan va kul att du tycker det, tack! nä, låt bli den appen, kan inte vara värt så mkt tid.

Dammis: Ja man kan ju faktiskt köra vanlgt alfapet. Misstänker att du vann eftersom du har en sån positiv känsla nu efteråt? ;-)

2011-09-21 @ 20:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0