Torrboll med laget

Idag skulle vi bryta av med innebandy istället för fotbollsträning, eller ja så hette det i kalendern. Kommer till valhalla och förstår att initiativtagaren Torbjörn är sjuk och att INNEbandyn aldrig var tänkt att genomföras inomhus utan på valhalla konstgräs. Så vi gick från innebandy till att spela med klubbor och tennisboll på konstgräset, reklamskyltar som mål och sen kan ni lägga till en rejäl storm och fotbollsskor. Om ni får för er att spela denna sport så har vi nu givit den ett eget namn "Torrboll" efter vår tränare. Det var faktiskt riktigt roligt so try it kids, try it! Det var mycket snack innan träningen, folk testade klubbor inne i omklädningsrummet, gick in och bytte skor från jogginpjuck till fotbollsskor för att få bättre fäste och det vart ett jädra hulabalo innan vi kom igång. Precis innan första matchen blåses igång så skjuter sempan in bollen under planket och den försvinner för att aldrig komma tillbaka. Då och där, efter upprepade försök att få ut bollen såg det ut att bli en enormt antiklimax Men så kommer ass coach crille plötsligt ner från kansliet med en ny tennisboll i handen och tada, kvällen var räddad!

Kommentarer
Postat av: BM

Klart att vi kommer Lisa! Här missas INGET (inte av hemma matcherna i alla fall) Jag har läst hela bloggen för 2010 nu, tog en stund (vill ju inte missa kommentarerna) Måste säga att du hade ett väldigt väldigt TUFFT år då Lisa. Blev både rörd o ledsen när jag läste. Men du skriver så klokt om dej o dina känslor så man blir väldigt STÄRKT av att läsa det. En sån Kämpe du är, man blir väldigt inspirerad av dej. TA TILL DEJ DET. Du är duktig på skriva. Kram på dej (fastän du inte är nån "kramtjej" :-)

2011-09-14 @ 10:46:54
Postat av: jennie

GRATTIS med dagen, Lisa! Hoppas du får en fin dag, här i Stockholm skiner höstsolen så gott! Stor bursdagsklem!

2011-09-15 @ 09:47:02
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Anonym

BM: wow imponerad av att du har läst hela!! måste tagit en himla massa tid. Ja det var ett jobbigt år förra året men å andra sidan hade jag haft helt ojobbiga år fram till dess så jag kanske hade sparat ihop till ett. Tar åt mig allt jag bara kan och känner mig hedrad över att du orkade ta dig igenom hela bloggen. TACK för fina ord, jag lägger dem på min egohylla :-) ses när vi möter bajen!!



Jennie: Å var roligt att farsan är me. Solen skiner faktiskt här i gbg också och nu har den skinit hela vägen upp, känns bra. 29 år , vad hände? Snart är det din tur:-)

2011-09-15 @ 13:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0