Liveblogg: just nu i Piteå

här hittade jag ett par skor, eller är det en tjuv?



Eken- the finder of keys and other things.. tell your friends!
Jag kommer tillbaka från gymmet och har ett missat samtal från lilla walpie. Ringer upp och hon berättar att de har tappat bort sin nyckel till rummet. (de = Olivia och Anna "gräset"). Eftersom jag ofta tappar saker så har jag försökt vända det till ngt positivt genom att göra mig ett namn som den som är expert på att finna saker. Mycket roligare att få uppmärksamhet som "hittaren" än "tapparen", dessutom har jag varit tapparen i hela mitt liv så jag behöver en ny utmaning. Jag blir uppjagad över samtalet eftersom det ger mig en möjlighet att förstärka min identitet som "hittaren- hon som hittar saker". Förstår också att de är desperata eftersom de ringer och ber om mina tjänster och det gör uppdraget till en utmaning.
Knatar över till rum 225 och möts av en uppgiven valp på sängen. - "Vi har letat överallt". Okej....säger jag med detektivröst. (ni vet sån röst som är lite släpande, lite dröjande, typ oo-keej..) Jag börjar leta under soffan, classic men nothing. Går igenom de vanliga ställen och säger ett par gånger "har ni kollat alla fickor?" varpå valpen svarar Ja, alla fickor på de kläderna som vi har använt. Eftersom jag själv kan lägga nycklar på alla möjliga ställen så ställer jag även de frågor som jag brukar ställa till mig själv: "Har ni kollat i fickor på kläder som ni inte har använt? Sen kollar jag på fotbollsskorna som står på balkongen, många är de  gånger då jag har hittat mina nycklar i fotbollsskor men deras skor ligger upp och ner så där ligger nog inte nyckeln. Jag rör mig bort mot sängen, till lampan och DÄR , Under lampan ligger nyckeln!
-Här har ni er nyckel, glad att jag kunde stå till tjänst! Sen vandrar jag tillbaka till mitt rum med en belåten min, Lisa-hittaren! Tacka inte- just spread the word kids!
Nu har jag letat igenom hela vårt hotellrum efter min ipod som är spårlöst borta. Måste ligga i hyrbilen som vi åkte i igår, återkommer när jag hittar den.

Kommentarer
Postat av: Morsan

Perfekt!!Det gör det liksom ok. att du tappar bort allt,när du nu har blivit en riktig "Hittare".Grattis!

2011-09-11 @ 13:40:04
Postat av: -loa

En sån hit(t), Lisa!

2011-09-12 @ 14:33:49
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: -loa

Förresten, är det inte Ville Vessla som döljer sig bakom gardinen varpå skorna sticker fram?

2011-09-13 @ 11:46:31
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: Lisa

morsan: ja jag vet, skitbra grej jag kom på :-)

Loa: ja precis, ville vessla..haha...

2011-09-13 @ 23:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0