Superettan

Idag avgörs superettan. Det är tight i toppen och som jag förstår det så ska Sundsvall helst ta poäng, kanske måste de t.o.m. vinna för att ta steget upp i allsvenskan. Så visade de en intervju med en sundsvallsspelare nu och han uttalar sig såhär "Ja, det känns bara bra, känns kul att få spela den här matchen så att man äntligen är klar för allsvenskan, ska bara gå ut och spela av den där matchen så kan vi fira sen". Typ så sa han. Huh...jag tror att det är svinviktigt att tro på sig själv men att "spela av matchen" well i dont know. Torbjörn pratar ofta om hur viktigt det är att ha kroppen och huvet på samma ställe, så att man inte blir så fokuserad på resultatet att man har huvet 90 min längre fram än kroppen. Det har alltid funkat bra för oss men killar kanske funkar annorlunda, de kanske behöver känna att de har huvet 90 min längre fram. Återstår att se. Hade velat specialbevaka den där killen som uttalade sig men nu är jag inte hemma så jag missar matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0