jojoskola med EK

För längesen fick jag en jojo på ngn sponsorpryl. Jaha en jojo tänkte jag och la ner den i ryggsäcken. Nu när vi åkte till Kroatien så hittade jag jojon ungefär halvvägs in på den 5 timmar långa bussturen. Halvvägs in på en femtimmarstur har man lyssnat igenom de bästa låtarna på ipoden, läst de roliga styckena i boken och sagt det som man vill säga till sina stolsgrannar så jojon dök upp som en otippat outsider i underhållningsdjungeln. Jag blev ivrig och entusiastisk över återseendet med jojon och brydde mig inte om att tvinna upp snöret för att fästa det på "rätt sätt", istället knöt jag en knut. Knuten sabbade hela jojon. Eller inte hela jojon men den sabbade iallafall den funktionen som kallas joja och för att få upp knuten var jag tvungen att dra sönder snöret och sen göra en nya knut. Fett aniklimax när den flippade som en fluga med en vinge och  inte hängde med snöret upp en enda gång. Lite lagom nedslagen återgick jag till musiken och funderade på hur min bussresa hade sett ut om jag inte hade varit så ivrig och sabbat jojon. Det hade blivit en resa i glädjens tecken, jag såg folk som skrattade och häpnade över min avancerade jojotricks, Sen släppte jag tankarna och har inte tänkt mer på jojon på hela veckan. SÅ kommer vi till landvetter flygplats och min kära vän och vapendragare Truls berättar att hon har en present till mig. Väl framme i Umeå presenterar hon den: DADA: hennes jojo! oförstörd! Det är kärlek det. Efterom jag är en sån som försöker lära av gamla misstag (-) så lugnade jag ner mig i min eufori och fäste snöret på rätt sätt. Nu funkar det och jag jojar järnet. Här kommer första filmen i min jojoskola:

Kommentarer
Postat av: Morsan

Gå ut med jojon klarar jag nu tack vare din instruktion!Tack.Aldrig för gammal att lära.

2011-10-02 @ 11:11:09
Postat av: jennie

Alltså Lisa, läge att gratulera idag igen då! Viktig seger- stort grattis! Viktig kasse- stort grattis! Mål i tredje matchen i rad- stort grattis! Viva el capitano, snacka om att visa vägen!

Själv är jag alldeles nervös i slutstriden om allsvenskan nu- hejaheja! Stora grattis- och lycka till-kramar!

2011-10-02 @ 20:46:09
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Annika J

Jag och Dan har skrattat högt åt dina trix! Tack för att du förgyller varadagen med sådan kunskap!

2011-10-05 @ 13:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0