efterlyst

När jag tittar på efterlyst blir jag en expert på brott och försvinnande utan brott. Halvvägs in i vartenda fall berättar jag för Per hur det har gått till.
"Jamen det är klart att han har ramlat i forsen, det där inte människorov Per, han har ramlat i sörru.

En äldre man har blivit huggen i halsen- det där är en knarkare som var ute efter pengar och fick en snetändning! Jag öser på och är så pass övertygande i mitt tomma snack att jag lurar både Per och mig själv. Efter 30 min efterlysttittande har jag pratat på så mycket om olika fall att Per börjar ställa frågor i stil med "Men kan hon , tjejen som bara stod brevid åka fast för det där också?" och jag som har lurat mig själv hör mig själv svara "njaaa, om jag säger så här, i första hand vill de nog ha henne som vittne men det är klart att hon har ju skyldighet att rapportera"..sen kommer jag på mig själv och viskar knappt hörbart: -
.. tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0