om sorg

Ena dagen känns det som att pappa bara var en liten del i mitt liv och att livet ju fortsätter väldigt fint utan honom. Pappa var den bästa men han var ju inte HELA livet. Så nästa dag känns det som att ingenting har någon mening utan honom. Som att alla roliga saker jag gör bara är ett försök att lura mig själv att det funkar fast han inte är med. Jag blir otröstlig och det spelar ingen roll att jag försöker hitta på alla möjliga bra saker som jag har framför mig eller som jag upplever. Jag tänker positivt men sen kommer den andra rösten in och säger "men spelar roll att du kan spela fotboll , hur roligt är det i jämförelse med det tråkiga i att pappa inte finns?" Som tur är upplever jag dag2 max en gång varannan vecka eller 1 gång i månaden. Dag1 är resten av dagarna.

Kommentarer
Postat av: Morsan

Jag känner EXAKT likadant.Om det kan va nån tröst....

2011-11-29 @ 15:21:53
Postat av: Dammis

Sorgen och saknaden kommer man aldrig över men man lär sig att leva med den.

Och dom där svarta dagarna blir färre och färre med tiden. Efter 13.5 år utan mamma är jag nere i någon/några om året och nu är det nästan så jag välkomnar dom - det känns skönt på något sätt, som en påminnelse om att man aldrig glömmer.

2011-11-29 @ 16:58:37
Postat av: Lisa

Morsan:: Ja, det är helt klart tröst att veta att inte bara jag utan även min mamma är ledsen:-) närå men det är en liten tröst faktiskt, känns naturligt.

dammis: Bra skrivet dammis, att du välkomnar dem, så känner jag också, när man är ledsen känns det som att de är nära på något sätt. fint beskrivet!!

2011-12-03 @ 11:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0