jag har varit tvungen att känna efter lite...

Ledsen för helt kass uppdatering. Jag har varit tvungen att stanna upp i ett par dagar för att känna efter. Senaste månaden har varit den mest fotbollsintensiva i mitt liv och det blir lätt att man bara kör på tills man vaknar upp med en finne i mungipan, munsår, blek som iphone den vita dårå och tänker "vad var det som hände egentligen?". Har sammanfattat känslostormarna i huvet och det som har hänt är väl ungefär det här: 2 månaders sedan: Champions League debut i Kroatien. Efter den matchen tänkte jag "jamen nu har man ju fått sin dos av intensiva fotbollskänslor för det här året, nu kan man inte förvänta sig så mycket mer."
Sen mötte vi dem hemma inför nästan 1000 pers och det var också glädje.
Måste match mot Umeå och vi blir helt utspelade i första, lyckas på något sätt vända matchen och jag får sparka in 2-1 målet. Jag tänker att mer spännande än såhär kan det inte bli.
Så blir det match hemma mot Kristianstad, återigen en viktig måstematch.
Seger med 3-2 och en helt osannolik upplösning där jag får sätta en straff och Linnea sätter en med bara någon minut kvar att spela. Dagen efter är man helt slut på känslor. Vad var det som hände egentligen? Först anspänningsnivån innan och sen spänningen under matchen, jag skakade i hela kroppen när jag åkte hem från valhalla den kvällen.
Sen var det dags för Tyresö borta. Seger för oss och förlust för malmö och vi hade ett SMguld. Men guldet blev till silver, trots en fantastisk match av team buster och en förmåga att hantera press och en jädra nervositet på ett sätt som jag aldrig tidigare har sett oss fixa. 4-1 och jag fick göra ett grymt skönt mål.
Sen var det vila och återhämtning i 2 veckor innan årets höjdpunkt: cupfinalen! VILKEN JÄDRA RYSARE!
SMsilvret blev till ett cupguld efter 120 min och straffar. Farsan hjälpte mig att behålla lugnet när jag fick dra in den sista straffen:
Inget stort firande för 8dels i Champions League stod på schemat bara 4 dagar efter cupfinalen. Fortuna Hjörring borta, svårt match och mycket laddning. Imponerad av att vi fixade att ladda om och samla ihop oss på bara 4 dagar. Seger 1-0 gav oss ett bra läge i returen. Jane Törnqvist.
image description
Retur mot danskorna hemma på Valhalla om en vecka men innan dess FOTBOLLSGALA!
3 dagar efter galan var det Champions League igen. Och IGEN fixar vi att samla ihop oss och ladda igång hela laget inför en sista match. KVARTSFINAL II CHAMPIONS LEAGUE här kommer vi!
Dagen efter var det avslutningsfest på Valand sen dagen efter det blev det hockey ute i Grästorp med stora delar av laget. Det har varit intensivt men vilken höst, den beste hösten i hele mitt liv. Ja, faktiskt!

Kommentarer
Postat av: BM

Undrade änna vart du tog vägen :-)



Grattis till en helt grym säsong till dej personligen och hela laget såklart :-)

Ett stort tack för att ni förgyller tillvaron för så många med er underbara "Barcafotboll" och härliga inställning på plan :-)

Underbart att ni gick vidare till kvarten, blev väl lite väl spännande i slutet bara.... bra straff av dej igen :-)

Ska bli spännande att följa den 17:de vilket lag det blir i Mars, hoppas på nåt ställe med skönt klimat.....

Nu e det roliga slut för i år,vad ska man göra nu då!!! :-)

Men ni har ju lite matcher i Feb läste jag o så får man hålla kollen på eran web om det händer nåt annat när längtan blir för stor :-)

Nu får ni flesta av er antagligen en efterlängtad vila och ladda om batterierna.... Ha det gott.

VI SES IGEN NÄSTA ÅR......

Kram BM



2011-11-14 @ 09:48:35
Postat av: -loa

En sådan lyckad fotbollshöst, Lisa, både för dig och för laget. Grattis!

Nästa år blir jobbigare. Då får ni svårt mot AIK:s "juniorer". Bara så at du vet...

2011-11-15 @ 08:43:08
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: Lisa

BM: å va fint kommenterat! Så himla roligt att ni har hittat till valhalla och även till min blogg, det har varit ett fint år:-) Arsenal i kvartsfinal, vad säger ni om det? För oss spelare känns det skitkul! Håll koll på oss på webben och mig på bloggen och fortsätt kommentera så har jag koll på er också:-) må gott!



Loa: Tack Loa, stort tack! Ja unga, hungriga aikare är aldrig att leka med, då gäller det att vara på tå!

2011-11-17 @ 23:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0