hur brukar du göra med ögonbrynen?

Min sminktalang kan beskrivas som inte stor. När jag ska på något speciellt tar jag mascara, är det något Riktigt stort så tar jag dubbellager mascara och tänker att det blir extra festligt. Inför galan föreslog syrran att jag skulle gå till make up store och få sminket gjort och eftersom syrran är min konsult inom skönhet och mode så lydde jag. När jag kommer dit känner jag mig direkt skyldig och jag slits mellan att försöka hålla uppe någon fasad och att lägga mig platt fall och erkänna att jag inte kan ett skit. Bestämde mig till slut för att erkänna min okunskap och höll fast vid det tills sista frågan föll och jag inte kunde me att svara "vet inte" längre. Kände att jag var tvungen att svara nånting och det var det som blev mitt fall. Jag skulle ha hållt mig till planen.
Fråga nummer 1) Har du tänkt något speciellt? Den här frågan ställs alltså av henne till mig, inte tvärtom. Svaret på den frågan blev: eeehh. nej men jag vill nog inte att det ska vara som en clownmask så man inte ser att det är jag  samtidigt vill jag att det ska synas att det är lite fest.
fråga 2) Känns det som att det är bra täckning? Ja eller jag vet ju inte vad bra täckning är men det känns bra.
3) Hur brukar du göra med skuggorna runt ögonen? Vill du att jag ska gå högre än såhär? ääh...nej men det är nog bra. Eller vad tycker du?
4) Hur brukar du göra med ögonbrynen? Ingenting.
5) rougen? Ingenting.
och sen sista frågan : Hur brukar du göra med läpparna? och jag känner att jag kan inte med att svara Ingenting en gång till och drar därför till med "Lipsyl när de är torra". Som att det skulle imponera. Jag var i brygga, jag var tvungen att säga något för att behålla min heder. Tyvärr fick Lipsyl motsatt effekt.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Helt underbart Lisa! It's so you och härligt befriande!

2011-11-09 @ 11:54:44
Postat av: rebecka

du är så sjukt härlig lisa! :)

Skulle så gärna vilja ha en signerad tröja av ert härliga lag innan säsongen är slut.. men vet inte hur det skulle gå till, något förslag? Man kan inte skicka eller så, eller bara autografer??

KRAM

2011-11-09 @ 13:59:55
Postat av: Gunsan

Haha!!! Helt underbart! Det där hade kunnat vara jag!

2011-11-10 @ 08:00:15
Postat av: jennie

Hahahahahahaha!

2011-11-10 @ 20:58:57
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Jonna

Underbart! Sköna människa! Du är så jävla snygg med och utan (helst utan!) smink. Jag dör lite när jag ser dig, älskar hela din naturliga stil och hela din uppenbarelse. Och ditt hår är så jävla charmigt. Åsså älskar jag din blogg! :)

2012-01-25 @ 03:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0