så j-a jobbigt att behöva smyga runt...

Det kan vara så att vi snart måste flytta. Jag pallar inte det här smygandet längre. Idag skulle per och jag gå och äta frukost och passerar då min gamla frisörsalong. Den som jag lämnade för att jag ville testa ngn ny. Det var inget snyggt avslut (inte riktigt lika hemskt som avslutet med förra bostadsrättsföreningen men nästan) jag låtsades att jag skulle komma in senare i veckan för att boka nästa tid och sen gick jag bara inte dit. Det var säkert 1,5 år sedan nu och jag har valt att bara hålla mig osynlig, undvika att höja blicken mot salongen som ligger precis vid spårvagnsstationen hos oss. Jag vet att det är ett risky game och att oddsen för att jag ska klara mig utan konfrontation är ruggigt höga. En dag kommer jag stå där öga mot öga med den lämnade frisören och då kommer jag vara tvungen att säga att jag har en kompis som har blivit frisör och som klipper mig gratis. Ja ni ser, jag har förberett mig. Jag vet också att i det ögonblicket som den lögnen lämnar mitt huvud och kommer ut till frisören så vet både hon och jag att det är inget annat än just en lögn. Det är frisörrelationens motsvarighet på kärleksrelationens "its not you its me".
Iallafall idag när vi ska gå och äta frukost så ser jag långt borta på samma trottoar som vi vandrar på: FRISÖRSKAN!!! Jag får panik. Jag är inte redo för att konfrontera och köra its not you its me. Skriker till per, Å NEJ MIN GAMLA FRISÖR och sen drar jag en 90graders sväng rakt över cykelbana och två bilfiler i maxad fart. Hinner tänka att "jag ska ju inte göra tvära vändningar med knät" men paniken slår bort den tanken och slår över till "kosta vad det kosta vill". 5 meter bakom småspringer per och säger "men du är ju fan inte klok, det är väl bara att säga hej och sen är det ur världen". Han hajar inte. Såg hon oss? SÅg hon oss? flämtar jag fram..

Fattas bara att hon läser bloggen. Fast det kanske är bra. I så fall:

det är inte dig det är fel på , det är jag. Dessutom har min pappa dött i cancer och i somras drog jag av korsbandet.

Kommentarer
Postat av: sis

hahahah gud vad roligt!!

2011-03-17 @ 06:05:15
Postat av: Agneta Sjöberg

Hej Lisa

Som du vet är jag frisör o vi får alltid vara beredda på att våra kunder byter till en annan frisör, o inte blir vi sura för det.Så nästa gång du träffar henne hejar du glatt på henne. Du behöver inte förklara dig att du bytt frisör för du har rätt att gå till vem du vill.

Jag beräknar inte att om jag träffar en gammal kund att hon ska förklara varför hon slutat.

Kramis Agneta

2011-03-17 @ 16:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0