att läsa dödsannonser

Jag brukar läsa dödsannonser, tycker det kan vara kul. Eller kul och kul men jag tycker om det på ngt sätt. Det knäppa är att det känns som om man hittar ngt alldeles extra om det är en ung människa som har gått bort. Ju yngre dessto mer intressant om det inte är typ spädbarn för då kan man inte fantisera ihop en berättelse om hur den personens liv har varit och då blir det lite tråkigare. Jag tittar på hur många anhöriga som står med på annonsen, åldern på den som har dött och sen om det finns några extra ledtrådar i det finstilta, t.e.x. "skänk pengar till cancerfonden". Sen utgår jag från de sakerna när jag tänker på hur den döda personen kan ha varit när hon eller han var vid liv och sen försöker jag lista ut vad hon dog av och om det var en okej död eller om den var smärtfull. Hittade flera annonser som den här i lördags:
Så himla bra känns det att läsa en sån annons. Barnsbarns barnbarn sörjer, hajar ni hur länge den personen har levt? massa massa människor som sörjer dem och de har fått uppleva barnbarnens barnbarn, då måste man ju känna sig hyfsat nöjd när man loggar ut från det här livet.

Kommentarer
Postat av: Anna

ja, jakla vilken guldgruva du hitta! jag trodde jag var den enda skadade manniska som laste dodsannonserna. bra att veta att vi iaf ar tva.

2011-03-14 @ 21:55:34
Postat av: Anna

ja, jakla viken guldgruva du hittade. kul :) forresten, jag trodde att jag va ensam om att vara skadad nog att lasa dodsannonser? va bra o veta att vi iaf ar tva.

2011-03-14 @ 21:59:02
Postat av: sis

haha jag gör också de! men vet du vad jag kom på när jag läste ditt inlägg, när jag var yngre klippte jag ut bröllopsannonser och limma fast i ett album och samla på, ju fulare desto roligare..

pysko varning klass 1

2011-03-14 @ 23:24:25
Postat av: Annica

Åh vad härligt att veta att jag inte är ensam om att tänka på det viset. Skönt att få sällskap

2011-03-15 @ 08:03:15
Postat av: Lisa

men hörrni, vi är ju jättemånga som läser dödsannonser, ska vi kanske starta en frukostklubb? dödsläsarnas frukostklubb? skönt att höra av er allihopa!



kram

2011-03-15 @ 19:20:19
Postat av: jennie

Jag sållar mig härmed till övriga dödsannonsläsare. Helgfrukostklubben för gemensam dödsannonsläsning rekommenderas då det är annonsrekord ju då. :-)

2011-03-15 @ 22:39:26
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0