skit skit skiiiit.

Per och jag , som det brukar se ut = jag är vinnare. Bilderna har inget med texten att göra.

Per har varit på hjärtscreening, man gör sånt när man spelar i elitlag i fotboll, som en rutingrej. För en stund sedan ringde jag och frågade honom om resultatet. "jättebra, jag hade jättelåg vilopuls" säger han och låter helt upprymd. Känner hur det sticker till lite i magen. jättelåg,  jag hade också låg men jättelåg låter oroväckande lågt. Jag vill inte fråga men jag måste:  "jättelåg, hur lågt är det?"
Per: 39. Fan skit skit skit. Han vinner mot mig i vilopuls. Det är en sjukt tung förlust eftersom vilopulsen indikerar hur väl tränad man är. Första tanken "hur får jag ner min vilopuls till 38? är det ens möjligt för mig att komma ner i de värdena? Om jag tar en lugnande tablett, hjälper det? Efter en stunds klurande inser jag att det här kommer bli en svår match, det räcker inte att bara kämpa. Jag blir uppriktigt förbannad (läs frustrerad) och kastar ur mig "men det är ju för att du är kille". Ska vi tävla i underhudsfett också då eller? tycker du det är rättvist? Eller tävla i hur mkt vi tar i benböj? Det blir ju en j-igt rolig tävling. Per låter förvånad. Han tyckte det var roligt att ha ett lågt värde men jag tror inte han insåg att han skulle bli indragen i Ek Brobergs interna mästerskap i lägst puls. Aggressionerna bubblar och jag känner hur det börjar krypa i hela kroppen, vet ni vilken känsla jag menar? när man bara vill slå sönder något eller skrika rakt ut- den känslan pratar vi om. Per frågar vad jag ska göra idag och jag fixar inte att bita ihop längre utan svarar surt: "jag har semester, jag ska inte göra någonting, det är liksom det som är semester". Och sen avslutar vi samtalet. skittävling.

Kommentarer
Postat av: Vilopuls 39

Psyko!!!!!!!!!!!

2011-06-21 @ 14:20:03
Postat av: Ingela Armbro

Ett gott skratt förlänger livet - tack för att du förlänger livet på mig med din blogg! Har jag förstått rätt så vinner du i allt ni tävlar i - han kan väl få vinna i vilopulstävlingen - vädjar en mamma. Kanske beror den låga vilopulsen även på genetiska faktorer - jag har också låg vilopuls men är inte extremt vältränad!! :) men du säg inte det till Per. Trevlig midsommar och kram till er alla.

2011-06-21 @ 20:29:51
Postat av: -loa

Trevlig Midsommar med ökad vilopuls! För er båda.

2011-06-23 @ 08:25:07
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: Amanda

Jag diggar verkligen ditt hår! Tar det lång tid att fixa det och är det svårt?

2011-06-29 @ 17:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0