grejen med semester




Det ösregnar ute. Jag sitter i soffan och uffe ligger brevid. Jag har aldrig förstått meningen med att ha semester från fotbollen. Varför ska man ha semester från någonting som man vill göra dygnet runt? never made any sense to me. Som att ta semester från att äta eller semester från att sova. Nu när jag sitter här och lyssnar på det smattrande regnet så hajar jag, jag hajar hela grejen. Semester handlar om att göra som man vill och framförallt När  man vill. Det handlar om frihet. Vi lever ganska inrutade liv under säsong. Nej, inte sitta uppe sent- morgonträning imorrn. Nej, inte gå ut och springa en random runda i skogen- match i övermorrn. Kaffe efter 20-tiden? nejmen då kan jag inte sova och då kommer jag vara slö imorrn. Under semestern bestämmer man sina egna tider. Vill jag spela fotboll kl.23 på kvällen så gör jag det. Det är en sjukt ball känsla. Just Nu t.ex. hade jag tänkt gå och lägga mig men så kom jag på "jag har semester, jag gör vad jag vill" och så satte jag mig i soffan och blippade fram till southpark. Jag är inget jättefan av southpark men jag kände att det var det programmet som jag absolut Aldrig hade suttit upp sent och tittat på om det inte var just för att JAG HAR SEMSTER. Jag är helt allvarlig, den frihetskänslan är fantastisk. Igår kryddade jag hela prylen med att bada i mälaren, fast det var kallt. Ett spontant bad. Bad bad liksom. Utan att sätta på mig badkläder, jag badade i träningskläder. Sån är jag- helt fri!

Sen kommer jag på mig själv med att sakna laget, undrar vad de gör samtdigt som det är en skön känsla att låta dem göra vad de vill utan att jag är involverad. Vill beskriva det som en lättnad, lättnad över att världen snurrar och att allt funkar trots att jag inte har koll på vilken film Sara såg igår eller vad Olivia åt till lunch.  Tanken på att de just nu går runt med samma frihetskänsla som jag, att de mår bra utan att vi är tillsammans och att jag faktiskt också mår bra fast jag inte är nere på valhalla 23 gånger i veckan, det är vackert.

Ja, det är ändå något bra med att ha semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0