gothia cup

Idag vaknade jag, gick upp , åt frukost och sen tog jag bilen ner till valhalla för att lira fotboll. För 15 år sedan vaknade jag också i Göteborg, gick upp, åt frukost och åkte iväg och spelade fotboll. Då var det Gothia Cup och min stora dröm var att jag skulle kunna leva ungefär ett gothiacupliv även när jag blev stor. Tänk att få vakna och veta att "idag ska jag spela fotboll, det är det viktigaste jag ska göra idag".  Så jag vill bara påminna alla därute, inte minst mig själv: Om du är en sån som spelar fotboll hela dagarna-  du en förbannat lycklig liten skit! Dessutom har du troligtvis varit en modig skit, en som har vågat hålla fast vid sin dröm även om det har gått tungt. Om du är en sån som drömmer om att kunna spela fotboll hela dagarna- fortsätt drömma så blir det verklighet. Om du är väldigt, väldigt gammal, typ sitter i rullstol för att dina ben är så gamla att de inte kan gå Och du känner att du också hade velat spela fotboll- sorry, kämpa på så kanske du kan lira hela nästa liv.

Kommentarer
Postat av: Danni

Kul Bra inlägg Eken!! Kom på mig själv ute på isen igår. Fan va underbart att få gör det man älskar mest!! Ha en bra vecka å ta hand om dig Kram Däääni

2011-07-19 @ 16:22:08
URL: http://www.danijelarundqvist.blogspot.com
Postat av: -loa

Klokt, Lisa!

2011-07-20 @ 08:28:41
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: Lisa

Tack däääni och tack Loa!!

2011-07-25 @ 13:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0