att sabba det rena

Jag kommer hem till gbg efter en veckas total rening av själ och kropp och efter ett dygn i civilisationen sabbar jag mitt nya, rena jag genom att sätta på tvn och kolla på: "Extrema pudlar". Vem gör så? jag gör så. Ett program om tävlingspudlar som de klippte och färgade i olika teman, en gjorde de som ett lejon. Iallafall, en av pudlar tar matte med till ett medium, för att förbereda pudeln inför tävlingen och för att ta reda på vad pudeln egentligen tycker om att tävla. Hos mediet som kan prata med hunden utspelar sig följande konversation:
hundens ägare: Kan du fråga honom vad han tycker om att åka till Californien och tävla?
mediet: Å yes, han älskar Californien. Men det finns ett ställe han inte tycker om, kan det var St Louis?
Hundens ägare: Han har aldrig varit i St louis.
Mediet: Kan det vara Texas då?
Hundens ägare: Ja, han kom tvåa i texas, han vann inte, thats why!!!
sen säger mediet något häpnadsväckande:
- Han älskar verkligen att tävla säger han. Men det är något han inte tycker om. A, nu ser jag, han tycker inte om: KATTER!
å fan. en hund som inte gillar katter. thats sick man. sick.
Så jag går från att rena min själ, finna total harmoni till att lägga mig i soffan och kolla på extrema pudlar. och så är jag sabbad. Eller inte. Nu försöker tvätta själen igen genom att skriva i min lilla kloka bok och lyssna på radio. Håll tummarna för att detta funkar och för att jag har kraft nog för att inte falla tillbaka in i det smutsiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0