lilla jenny och den långa färden

VÅR BIL:
I tyskland blev lilla truls hel knockad av en tysk fotbollsdam. bruten näsa, tre frakturer under ögat, tre stygn vid ögonbrynet och typ 7 hjärnskakningar. När man råkar ut för sånna saker så får man inte flyga dagen efter meaning truls var tvungen att köras hem i bil. Vi var ett litet bilteam på tre personer som åkte, jag, truls och lilla valpen. Jag kände redan innan att det här kommer bli en sån jädra bra sak, ett minne för livet. Nu var det ju en tråkig orsak till att vi tre delade den där bilen till malmö och senare tåget vidare till göteborg men bortser man från jennys knockade huvud (vilket var lite svårt eftersom hon såg ut ungefär som man kan tänka sig att man ser ut efter en sån smäll) så var det en helt härlig resa och jag känner mig uppriktigt tacksam över att jag fick dela den med lilla valpen och truls.
Att sitta i en bil med människor man tycker så mkt om och som man kan skratta oavbrutet med (inte obrutet eftersom jennys skratt hämmades något av de brutna benen i ansiktet), känslan av att man gör något som man kommer att minnas hela livet och att just den konstellationen i det sammanhanget aldrig kommer uppstå igen gör att man uppfattar nuet på ett unikt sätt. Man stannar och äter när man är hungrig, man äter det man tycker är gott och inte det som är bra för en eftersom man vet att man är i denna once in a lifetime upplevelse där mat och sånt inte spelar så stor roll, det enda viktiga är att vi kommer hem och att jenny kommer hem utan alltför stora men. 22.17 kom tåget in från malmö till gbg och förutom de skador som jenny hade när vi lämnade tyskland på förmiddagen samma dag så hade hon bara dragit på sig ett sprucket blodkärl i ögat, det ploppade till i en av våra skrattattacker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0