fastkedjad i hemmet

Jag är fastkedjad i hemmet idag. Per ska på inomhuscup med porthällakidsen och vi väntar paket från UPS. Mellan 09 och 17 kommer de. Men skitbra, då kan man planera dagen liksom. Inser nu efter 17 minuters fångenskap att jag hade haft en tung tid om jag hade tvingats köra en anne frank. Jag kan vara inne i en lägenhet om det är självvalt för att t.ex. slappa. Jag kan slappa i säkert 8 timmar i lgh om jag känner för det, SÅ bra är jag på att slappa men nu när jag måste vara hemma i tre timmar så kommer jag på en miljon saker jag skulle vilja göra utanför lägenheten. Typ gå ut med uffe, åka ner till valhalla, bara sånna saker liksom, can not do. I am stuck. Kl.14 kommer Per och "byter av".
Men vad händer om jag blir hungrig? frågade jag Per innan han gick. - Ta något ur kylen! fick jag till svar.
Men vad händer om jag måste andas utomhusluft?
Vad händer om jag måste spela fotboll?
Vad händer om det börjar brinna? Om det börjar brinna får jag lämna lägenheten. Men fortfarande ett par frågor som hänger kvar i luften. obesvarade. För mig att fundera över under de närmsta 2 h och 32 minutrarna. Tid för reflektion.

Så nu sitter jag härhemma. Fast i lägenheten. Ungefär som fastkedjad vid spisen  fast jag har större yta att röra mig på. Fast. Tid för reflektion.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hahahaha! :)

2011-01-27 @ 11:22:27
URL: http://lottaochdom.blogspot.com
Postat av: LenaMorsan

Har du inga flyttkartonger kvar att packa upp?

2011-01-27 @ 13:32:20
Postat av: Kurt Armbro

Men kära vänner har ni inte begärt telefonavisering nån timma före ankomst då är ju problemet betydligt mindre, o andra sidan kanske ni behöver varva ner lite grann.Kul att du är tillbaka på plan igen hoppas alt går bra

Häls, Kurt

2011-01-27 @ 23:12:32
Postat av: Anonym

lisa jag kommer till vallhala kl 0910

2011-01-28 @ 18:46:58
Postat av: Lisa

Lotta: tror vi har samma humor, jag skrattar nämligen åt dina inlägg också:-)

morsan: flyttlådor är ju inge kul! dessutom hade vi inga kvar, alla är borta:-)

Kurre: Per och jag hälsar att det inte var möjligt att göra så, de hade inte någon telefon med sig budkillarna och paketet var 2,80 meter långt så vi kunde inte åka och hämta det själva.

Rolle: svinbra! hahaha.....

2011-01-29 @ 21:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0