en tanke

När jag skrev förra inlägget slog det mig att om man har en vän, kollega, bekant som säger :"nu säger inte jag att jag är perfekt MEN......" så kan man ge sig fan på att den personen tycker att hon är precis det, dvs perfekt. Samma teori gäller om någon säger "Nu säger jag inte att jag tycker att jag ser så himla bra ut MEN...." Då är det med stor sannolikhet någon som tycker att hon/han ser fantastiskt bra ut. Lägger vi sen till all ironi som svävar runt i samhället (iallafall i vårt hem) och kryddar med människans konflikträdsla som resulterar i att vi säger till varandra vad vi tror att den andra vill höra, inte vad vi egentligen tycker så har vi en fantastiskt komplicerad vardag. Det är inte konstigt att människan ibland (med eller utan asperger) tycker att den här världen kan uppfattas som klurig.

Kommentarer
Postat av: Ailoalise

Wonderful site. Please continue this great public service.

2012-08-23 @ 10:24:28
URL: http://ailoalise.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0