asså folk





Folk är så förbannat hurtiga hela tiden
. Framförallt på facebook. Det finns ingenstans i världen där folk är så hurtiga och härliga som på facebook. Det vandras långa sköna promenader tillsammans med ungarna, det åks skridskor på sjön, folk är på gymmet och tränar hårdare än de någonsin har gjort och allt det här gör de med ett klämkäckt leende, iallafall om man få tro facebookstatusuppdateringarna.
Jag blir alltid skeptisk när jag läser sånna statusrader. Om vi börjar med "långpromenad i den friska luften tillsammans med världens bästa barn" så tänker jag såhär: 1) Vilka ungar gillar långpromenad? ute och leka i snön hade jag köpt, spela fotboll, spela spel, åka grillor hade jag också köpt men LÅNGPROMENAD med ungarna? Man får lust att kommentera:  I am sorry to say this but there is something wrong with your kids. Dessutom är det alltid föräldrarna som skriver. Jag ser aldrig en unge som skriver "härlig långpromenad tillsammans med världens härligaste föräldrar." Kanske för att det inte hör barn till att skriva så , kanske för att barnen inte upplevde promenaden som något härligt. Kanske upplevde barnet mer "blöt macka som matsäck, va fan är det??" Eller "hur långt är det kvaaaaar???".
Jag har iallafall käkat min första semla, gjorde jag igår och det var sååååå myyyysigt. och Härligt. och när jag hade ätit den så sprang jag 2,5 mil för att göra av med semlan och därför känns det sååååå braaaa att sitta framför brasan med en kopp te och värma sig nu. Tillsammans med världens lugnaste och mest harmoniska hund. Och tillsammans med per som jag inte kan leva utan och som jag aldrig bråkar eller tjafsar med. SÅÅÅ bra och hurtig och klämkäck och alldeles alldeles underbart liv har jag och många av mina facebookvänner också.


Kommentarer
Postat av: Bror

Härligt syrran, ett av de bästa inläggen nånsin!

2011-01-29 @ 18:06:55
Postat av: Camilla

Jag känner mig ensam å utanför. Så hade jag skrivit på min facbooksida, om jag haft nån. Men det har ju inte så det är därför jag känner så... Förstår du? :)



DU är härlig Ek!

2011-01-29 @ 23:12:06
Postat av: jennie

Älskar detta, så bra! Jag får panik på alla som skriver att de typ kört klassikern på en dag och sen unnar sig en mysig fika framför brasan, fast de inte ens har en jävla fireplace...! Å andra sidan får jag panik på de som deppar ihjäl sig på Facebook också, så mig är det då inte lätt att nöja på den där sidan alltså. :-)



En kompis till mig skrev i sin status att hon förmodligen borde skämmas eftersom hon inte fått upp adventsljusstakar och sånt på första advent, men hon pallade inte så det fick vara så hon räknade med att världens-sämsta-mamma-kommittén skulle komma och ringa på dörren. Då skrev en massa av hennes kompisar "hahahaha" och så la de till att de minsann fått upp sina ljusstakar och nu njöt hembakta pepparkakor. Är vi så bekräftelsekåta theese days? Tydligen.

2011-01-30 @ 15:00:57
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Helt underbart inlägg Lisa! jag har länge tyckt att fejjan börjar bli ett skyltfönster för hur j-vla lycklig man är.



Har så stor lust att skriva typ; Inte haft sex på aslänge och känner mig fet och ful... bara för att se hur många "gilla" jag får. Du bjuder verkligen på befriande läsning! Kram

2011-01-31 @ 09:47:08
Postat av: Lisa

brorsan: tack, va kul,eftersom vi är familj och väldigt lika så värderar den kommentaren högt!

camilla: haha du ser ju vad du missar nu va? sjukt mkt lyckliga människor, facebook makes it happen:-)

jennie:Där har vi ytterligare en aspekt på det!!alla människor som skriver helt tråkiga ledsna grejer hela tiden för att få tyck synd om ogilla. HELA TIDEN skriver vissa neggo, vad är det? Bra point jennie, jag håller med 110% !!! i slutändan är det nog bara vi som gör lagom som är perfekta hahaha....

Anonym: Å vilken snäll kommentar!!! Vem är du? Elle förresten om jag har dig på facebook, skriv en sån status så lovar jag att "gilla" :-)

2011-02-01 @ 08:40:41
Postat av: Pernilla Tilander

Lisa, det är jag Pernilla T. Vet inte varför mitt namn inte kom upp. Du kanske måste typ registrera mig?

2011-02-01 @ 20:01:19
Postat av: Pernilla Tilander

ähh, nu står det ju mitt namn där... måste ha missat det i mitt första inlägg

2011-02-01 @ 20:02:06
Postat av: Lisa

Pernilla: tack pernilla, borde nästan ha kunnat räkna ut att det var du, bra uttryckt! kram

2011-02-02 @ 14:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0