idag är det match

Idag är det match och kroppen känns hel utan "men". Livet är vackert och enkelt när man kan spela fotboll utan att ha ont. Senaste två veckorna har varit massa småmeck. Först baksidorna överansträngda sen översträckt knä sen någon annans knä eller armbåge i min rygg så att det blev en låsning som jag var tvungen att få utknäckt. Ingen tung smärta  men mentalt frustrerande att känna sig begränsad. Som fotbollsspelare vill man känna sig fri. Fri och 110% alive and kicking, utifrån den känslan kan man bygga en prestation. SÅ idag bygger vi vidare för att kunna vara maximalt förberedda den 8e april. För mig är försäsongen något väldigt fint, den innehåller saker som den vanliga säsongen saknar. Den innehåller en känsla av att det är okej att känna sig fram, hitta rutiner, saker man behöver finslipa. Den innehåller tung träning som gör att man känner sig stark och nöjd. Den innehåller TRÄNINGSMATCHER! matcher som man inte har fått spela på flera månader. Idag ska jag passa på att slipa på saker och ta vara på nuet. Framförallt njuter vi av att kunna lira fotboll och vi hoppas att de som inte kan vara med idag snart är med oss på planen igen.

Kommentarer
Postat av: Morsan

J-la kul med två mål!!!!Rasmus,Johanna och jag glädjer oss!Joel också.

2011-02-20 @ 19:26:06
Postat av: Lisa

tack morsan! <3

2011-02-21 @ 19:39:29
Postat av: Lisa

tack morsan! <3

2011-02-21 @ 19:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0