i kea

så var det dags. Efter två inställda gemensamma ikeabesök skulle per och jag åka ut för att tillsammans gå igenom denna helvetes butik. Förra besöket innebar jävulska interna strider och då blev det ändå inställt. Det började med att per föreslog en att vi skulle åka på tisdagen och jag svarade lite otydligt:  njaaa..... Sen kom måndagen före tisdagen och Per säger:
Ja, imorrn har vi bestämt att vi ska åka till ikea. Då kom jag på att jag hade min första träningsmatch för året just denna tisdag. På matchdag vill man inte gå på ikea, få saker snor så mkt energi som ikea. Jag svarar att det bestämde vi inte alls, jag svarade njaaaa och det är väl fan inte att bestämma. Per blev arg och jag blev arg och skrek att VET DU HUR MKT ENERGI DET TAR ATT ÅKA TILL IKEA? och per svarar att: Det kanske ger lite energi också att få möbler till sitt gemnsamma hem? Men för mig är ikea en energitjuv så jag styr bort det besöket.
När tjafset är utagerat på måndagkvällen så får jag ett sms av Linnea och Anna: "vi tänkte köra lite teknik imorrnförmiddag, innan matchen, vill du vara med?" Och min första tanke är : Yes, teknik!!! DET ger energi. och jag svarar YES, KUL med teknik!! Sen kommer jag på att det kanske kan vara svårt att förklara för per att träning ger energi och ikea snor energi så jag bestämmer mig för att mörka träningen och säger att jag tar ut uffe, går ner en sväng till valhalla och hälsar på anna och linnea som sov där över natten. Sen tränar jag och säger till de andra att ligga lågt med att berätta om min teknikträning och eftersom de är lojala mitt lilla lag så klarar alla det bra, alla utom vår materialare rolle för per kommer hem och säger "rolle frågade mig om vi hade varit på ikea idag, vad menade han med det?
Ja ni hajar, mkt tjafs och då kom vi inte ens iväg till ikea den gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0