jag kör pälsen

Ibland påminns man om att livet är kort och att det gäller att passa på. Passa på att använda den där fuskpälsen som hänger inne i garderoben. Använd den trots att den är för mycket och gör att du ser ut som en jagvetintevad. MOD. Vad är det? För mig är det att iallafall någon gång då och då sudda ut sina egna begränsningar, kasta in mer liv i vardagen , våga ta en promenad förbi parken och traska runt i landet utanför trygghetszonen. Inte varje dag, inte hela tiden men då och då. Livet you guys,  just fucking do it! Jag kommer göra det. Jag har höga ambitioner med mitt projekt och kanske når jag bara halvvägs men jag ska testa. Jag kommer använda pälsen och jag kommer släppa kanten och hoppa. Jag kommer göra saker som får hjärtat att skrika wohooooooo! Inte varje dag, inte hela tiden men inte heller aldrig utan någonstans där mittemellan. Feel free to join me! Och om vi ses på stan, glöm inte att göra tecknet som visar att du också jobbar på att leva lite mer, lite friare:
Min ambition är att redovisa delar av projektet här på bloggen. Kanske lyckas jag, kanske blir det inte alls så. Det finns fördelar och nackdelar med att dela med sig. Fördelen är att det sätter viss press på mig, blir inte så ballt om jag skriver att jag ska göra saker som är utanför trygghetszonen och sen bloggar om när jag slänge flaskor i soptunnan istället för att ta med dem till glasinsamlingen. Jag gillar den pressen och därför skulle jag kunna tänka mig att låta er hänga med på min utmaning till mig själv. Å andra sidan finns det nackdelar med att skriva om det på bloggen. Jag skulle ha svårt att blogga om saker som är "wild" för mig men som jag tror att ni uppfattar som helt vardagliga. Å andra sidan vore det en del i utmaningen, köra på mitt eget race och skriva om saker som faktiskt är utanför min trygghetszon, hoppa över andras uppfattning. Ja, vi får se hur det slutar. Eller hur det börjar kanske jag borde skriva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0