det kan vara en femma också eller en halv paragraf

Igår kom jag hem till sthlm över kvällen för att tugga julbord med familj och släkt. När vi sitter i soffan och väntar på taxi säger lillebror: "Men S:et som du har rakat in i huvet är ju bakochfram." Eftersom den tanken har slagit mig hundratusen gånger replikerar jag blixtsnabbt "ja jag vet, jag har tittat i spegeln 100 ggr men det beror på hur man ser det. brorsan hångarvar. vaddå beror på hur man ser det? ja, alltså , jag har kollat i spegeln hundra gånger och det är rätt fast jag vet hur du tänker och min tanke var likadan men sen tittade jag som sagt i spegeln och det är rätt. Jag försöker låta storasyster bestämd på rösten men viss tvivel börjar smyga sig på..hur är det med speglar egentligen, blir inte saker spegelvända i speglar? jag sitter tyst. Sen säger jag "ok, det kanske är fel men det kan vara en 5a också eller är det fel håll då oxå? jag har ju femman som tröjnummer i fotbollen. Lillebror skrattar vidare. Hånskrattet, det skrattet som är vårat skratt , syskonens skratt som vi alltid skrattar tillsammans åt mamma och fram till förra året åt pappa. Ibland skrattar vi det åt andra människor men hyfsat sällan åt varandra. Lillebror skrattar det skrattet åt mig och jag börjar inse att jag är en förlorare. Nu sitter jag här på tåget och frågar Per , "kan det inte vara en 5a?" jag försöker verkligen se möjligheterna i den här situationen, jag kämpar men det är ett mörker. Men då: en kort , kort stund av lycka sprider sig i kroppen och jag utbrister "Det kan vara en halv paragraf!!!"

Kommentarer
Postat av: Bror

Hahaha visste väl att det var hit man var tvungen att vända sig för ett "jag gjorde fel" erkänande!

2011-12-20 @ 23:11:23
Postat av: BM

Hemkommen från semestern och halkar så klart in på din blogg :-) Skönt att se att du kommit igång lite mer igen med den... S:et är fräckt :-)



Måste få berätta en sak som jag glömt....

På hemmet där min gamla mor bor jobbar det ett gäng goa människor.

En som sticker ut lite extra är en helt underbar norska som heter Gunhild (gift med Rolle)

Vi sprang på varandra på en match, så nu snackas det mycket fotboll på hemmet när vi träffas hos mor :-)

Och oxå en del om Ko Lanta som även är min o min sambos favorit tillhåll, har blivit några vändor dit :-)

Ha det gott

2011-12-21 @ 08:24:53
Postat av: Lisa

Men oj va kul, vilket sammanträffande! Hon är så go gunnhild, Rolle också , de gillar vi. Koh lanta är vår favorit oxå, var det där ni var på semester nu?vart på koh lanta? Hoppas du får en härlig jul och hälsa sambon detsamma! Håll tummarna för några mer nyförvärv oxå är ni goa:) kram



Lillebror: haha..iga kommentarer.

2011-12-24 @ 12:20:46
Postat av: BM

Tack för julhälsningen Lisa :-) Vi önskar dej en go fortsättning julhelgen.

Nej denna gången blev det en vecka i Egypten, en ren "slappa" semester med all inclusive :-)

På Ko Lanta bor vi alltid på Klong Dao stranden och alltid på Lanta Sea House där vi stortrivs, var där första gången 99 och senast i mars i år 4 veckor :-)

Vi har försökt pröva andra stränder men byter ALLTID tillbaka efter några dagar till "vårt" ställe :-) enkelriktade?

Ja jag erkänner :-)

Men vi har sett en hel annat av Thailand oxå som vi gillat, en del fina öar som Raya Island, Ko Mook,Ko Kradan o Ko Poda. För övrigt älskar vi Bangkok som vi inte gärna vill missa :-) Chiang Mai i norr var oxå en häftig upplevelse :-)

Nyförvärv ja..... Vi läser varje dag efter det, men det är ingen kul läsning än så länge om vi inte har missat nåt stort!? Men håller tummarna stenhårt...... Det behövs för ni har ju några tuffa matcher framför er :-) Vi längtar :-)

Sköt om dej. Kram

2011-12-25 @ 10:41:53
Postat av: BM

Glömmer ALLTID nåt...... fastän jag skriver så mycket :-)

Var brukar ni vara på Ko Lanta? Något ni skulle vilja dela med er av?

2011-12-25 @ 15:44:40
Postat av: Lisa

Koh Lanta är ju skitfint! vi bor på long beach när vi är där och håller oss också nästan bara på den stranden så vi är likadana. Lätt att bli kvar när man hittar ngt man trvs med. 4 veckor, det var inte illa, fasen va skönt!!!!! 2011 blev det inget Thailand för oss en vi hoppas komma dit nån gång under nästa år. ang nyförvärv får vi se om det dyker upp nån mer, kan ju vara bra när det , som du skriver, blir många matcher. Ha det bra och må gott! ¨



Lisa

2012-01-03 @ 20:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0