per ska operera korsbandet

Per ska operera korsbandet på onsdag. Jag har opererat båda mina korsband och vet vad han kommer gå igenom, vet att han kommer fixa det galant och jag ska ge honom alla mina superdupertips på hur man fixar smärta, brustet hjärta och bristen på saker att tävla i. Jag ska vara svinbra och fixa allt det bästa till honom.
När jag pratar med folk så är de inte oroliga över Pers operation utan oroliga över att jag inte ska ta hand om honom när han är nyopererad. Nu tror ni att jag skämtar när jag skriver att jag börjar bli irriterad på att människor runtomkring tjatar och säger med sorgsen röst  "men då får du verkligen ta hand om honom och stötta honom när han har opererat sig" men jag är helt allvarlig. I början svarade jag "-ja men det är klart jag kommer ta hand om honom!!!" men nu är jag så less på att höra det att jag känner NÄ JAG SKITER I ATT MIN KILLE LIGGER I SOFFAN OCH ÄR NYOPERERAD, nu när jag tänker efter ska jag nog bara stänga dörren till vardagsrummet och sen kika in efter en vecka och se hur han har det. Lite fester kommer jag nog ha ute i köket också och uffe lägger jag in ett skåp här i hallen så slipper jag ta ut honom när Per inte kan gå promenader. Ngt mer? Ja jag kommer nog ta hans bankkort och handla massa god mat till mig själv, mat som jag sitter i köket och tuggar i mig när han ligger inne i vardagsrummet och har ont. Va? sa du ngt i vardagsrummet? jag hör inte, du får försöka använda en starkare röst?! Hallå?  hallå? Per? Äh, han ville nog ändå inget viktigt.
Per kommer göra världens (näst) bästa rehab, kom ihåg vart ni läste det först!

Kommentarer
Postat av: Karin

Klart du/han/ni klarar detta! Jag ser fram emot att guida honom genom världens (näst) bästa rehab!

2011-08-09 @ 22:08:07
Postat av: -loa

Första korsbandet är alltid värst...

2011-08-10 @ 08:38:36
URL: http://solnasnack.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0