Sushi, du krånglar till min vardag.

Jag vet inte alls hur jag ska förhålla mig till Sushi. När jag resonerar i huvet med mig själv låter jag som den snälla brorsan i filmen "tillsammans". Å ena sidan....å andra sidan. Det är snabbt, billigt,  det är enkelt, gott ibland och man får i sig bra protein. Ibland är det inte alls gott, man trycker i sig massa sockrat ris, det känns slafsigt och det står en upp i halsen. Nu lyckades jag få soja i mitt sår på fingret också, bara en sån sak. Sushi, du krånglar till min vardag. Ibland är du bara äcklig och ibland är du väldigt god. Varför kan du inte vara som pannkakor eller gröt? Hade du varit en människa hade jag gillat dig , just för dina inneboende olikheter. De hade givit dig ett djup och en komplicerad sida som jag nog hade tyckt var ganska ball. Synd för dig att du bara är käk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0