"Lisa checkar in på BB"

På facebook kan man checka in sig. Alla checkar in sig hela tiden och jag blir sugen på att checka in mig men jag kan inte eftersom jag inte har en fungerande iphone. Ibland kommer jag på mig själv att skratta till lite över någons incheckning, typ Anna checkar in på Johan, då kan incheckningarna ge glädje. Inte sällan är det folk som checkar in på ställen som gör att man blir lite avundsjuk och därför undrar jag om incheckningarna är det nya sättet att försköna bilden av sitt liv. Är det så att vi svenskar nu Äntligen har kommit på att det är halvfult att skryta ÄVEN om man gör det med en facebookstatus och att vi därför nya söker nya, mer diskreta sätt att framhäva oss själva? 4 år tog det innan känslan kröp på oss, vissa snabbare andra klurar fortfarande på om det är för mkt att skriva "Jag är världens lyckligaste människa, dricker vitt vin och käkar räkor och nu ska jag ut och springa milen med min 3 månaders på ryggen, hoppas jag klarar under 37minuter, det är målet" . För oss som är snabbare i skallen OCH har iphone finns nu : dada: INCHECKNINGAR. Vi checkar in på gymmet och slipper skriva en statusrad om att vi tränar, vi checkar in på ett spa tillsammans med den vi älskar och vi checkar t.o.m. in i sovrummet och säger då indirekt att vi har ett bra sexliv. Vi checkar gärna in ofta och mkt så att folk ser att vi faktiskt har ett busy liv. Hur skulle det se ut om man bara checkade in på valhalla på morronen och sen inget mer? snacka om innehållslöst liv. Vi checkar in med många människor, inget vll ju vara ensam. Eller? Kanske är incheckandet mkt mindre komplicerat än så. Kanske checkar vi bara in för att vi tycker att det är en rolig grej, det är ju faktiskt kul att se att en vän befinner sig på samma ställe som jag vid samma tidpunkt. Vissa namn är också roliga "valpens gryt" är en av mina favoriter, jag blir uppriktigt glad över att läsa att någon har checkat in på valpens gryt. Eller när hela laget är incheckat på vår buss black magic, det är också en favorit. Ja, jag vet inte vad jag tycker, kanske kan alla incheckar därute ge mig en förklaring.

Kommentarer
Postat av: Robert Tranberg

Riktigt bra analys! :-) Får jag låna din statusrad i kursiv stil? Fast jag behöver ju byta ut "3 månaders på ryggen" till någon meningslös teknisk pryl som "GPS tracking device for runners"

2011-08-11 @ 14:02:51
URL: http://www.skottfint.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0