27 000 spänn!!!!




haha...hej jompa!


Ni har nu lagt in 27 000 kr som kommer gå till läkare utan gränser. Sista dagen för den här lilla minikampanjen är på lördag men vi kommer köra vidare även efter det utan att uppdatera lika mkt i bloggen och på facebook. På fredag kommer jag skriva ett inlägg med namn på er som har deltagit, ni är ju helt fantastiska. Sen fick vår minikampanj uppmärksamhet i aftonbladet och jag tycker de körde en fuling. De ringer upp mig och frågar om de kan få ställa några frågor om vår insamling, fråga 1 är "Varför tog du initiativet till det här?" och jag svarade Jag gick förbi er löpsedel som täcktes av rubriken "Måns och Marie har gjort slut" och sen gav ni bara pyttelite utrymme i hörnet åt svälten i Afrika, då kände jag att Vad är det med oss, vad håller vi på med?. Svaret som aftonbladets reporter publicerade: "Aftonbladets löpsedel fick poletten att ramla ner". Iofs sant men liiite taget ur sitt sammanhang. Sen la de in oss under rubriken "Vi skänker en timlön" vilket gör att man uppfattar det som att vi är en del av deras kampanj.  Skitdesamma, vi har bara goda meningar med det här, blir bara lite less på att folk försöker dra nytta av allt, t.o.m. en sån här grej. Man känner sig liksom lite typ smutsig. Men skitdesamma, ni har ju dragit in en jädra massa pengar, det är det viktiga! Nu kör vi på sista dagarna, vore ju coolt om vi kunde passera 30 000kr!

Mina lagkamrater sempan och dala har spelat in en film för att få folk att ge, det är humor och lite allvar, besök deras blogg och kolla in, de är sköna lirare! http://sommarmedsempandala.blogg.se/ 

 Jompa ,lagkompis och my brother from another mother, drivande bakom vår kommande bakluckeloppis skriver också om vårt projekt, missa inte att gå in på hennes blogg: http://fotbollsjohanna.bloggo.nu/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0