sitter på tåget

sitter på tåget till sthlm. På samma tåg fast längre bak sitter min lagkamrat sempan the slut. Jag åker första klass och hon åker med de vanliga människorna i vagn 3. Ja, det är lite det som är skillnaden mellan oss riktigt riktigt bra spelare och de som inte håller samma klass. Lönerna ÄR orättvisa inom damfotbollen, vi stjärnspelare tjänar alldeles för mkt och de som är nästan lika bra har det fattigt. Jag skickade precis ett sms till sempan där jag skrev att jag kommer dit och  och hälsar på lite senare under resan. Hon svarade att jag jag var välkommen om jag tyckte att det var okej att beblanda mig med deras folkslag. Jag tänker såhär, det kan vara bra för mig att se hur de har det i vagn 3. Kanske får det mig att uppskatta det jag har,  få mig att förstå att alla inte lever ett lika bra liv. Det känns helt klart lite skrämmande att gå dit, hur ser det ut egentligen? Har de tillgång till toalett? Får de inte ens kaffe och frukt? skrämmande men som sagt, jag tror det kan vara lärorikt.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hahaha, du är knäpp!!

2011-04-02 @ 16:27:16
Postat av: Lisa

hej camilla och tack för den gulliga kommentaren..haha....kul att du gör din röst hörd:-)

2011-04-06 @ 11:41:03
Postat av: Goikinho

Oslagbart!! :D :D



2011-04-06 @ 12:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0