glad påsk

Perfekt väder för fotboll och vi har träningsledigt ikväll. Påskledigt. Bra för kroppen behöver vila men mindre bra för jag känner mig totalt understimulerad. För trött för att göra ngt produktivt och totalt uttråkad och understimulerad mentalt satte jag mig på en en stol i köket med kroppshållning "säck potatis" och tittade ut på det glada vädret. Hur tråkigt kan man ha utan att somna? så tråkigt hade jag iaf. Per som vet att jag brukar lysa upp av godis och fotboll kom på att jag kunde gå till godisafffären och köpa påskägg och tillvaron kändes för en kort stund lite skojigare. Traskade upp till godisbutiken och blev "dra-fötterna-i-backen-trött" på vägen dit. Släpar skorna i gruset hela vägen och låter bla bla bla bla blaaaaaa med munnen. Hjärnan är totalt nollställd och det enda jag klurar på är hur jag ska forma läpparna för att få fram "bla bla bla bla blaaaa-ljudet".  När jag kommer in i butiken och har plockat en jädra massa godis och ett ägg att lägga godiset i ser jag att de har champions league fotbollsbilder framme vid kassan. En liten gnista hopp tänds. Kan jag köpa mig ur det tråkiga? ett par paket är jag värd när det är påsk och allt. Köper tre paket, traskar hem något mer visslande och nynnande. Tänk om jag får messi. Eller Xavi. Vore så sjukt kul. Kommer hem, sätter mig vid köksbordet och öppnar första paketet : baraaaa tråkiga. Sliter upp de två andra paketen och inser att det är tråkighetens dag, inte en enda rolig fucking spelare. Glad påsk!

Kommentarer
Postat av: -loa

En GLADARE Påsk tillönskas du!

2011-04-22 @ 16:27:10
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: Karin

Dom korten köper min son 7år, han har både Messi & Xavi...

2011-04-22 @ 21:09:09
Postat av: Lisa

Loa: tack, det ordnade till sig och blev lite gladare till slut:-)

Karin: Hur många paket har han köpt för att få både messi och xavi undrar jag:-)

2011-04-26 @ 12:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0