Jag går in i jaktsäsong igen

foto Stig Strandberg
Den här lilla miniskadan på knät innebär att jag går in i jaktsäsong igen. Jag vet att jag är förbannat bra under jaktsäsongen och därför känns den inspirerande och skitkul. Den innebär slit, utmaningar och framförallt JAKT! Man gör en grej och får en konkret belöning. Den här jaktsäsongen är dessutom väldigt kort vilket gör den ännu bättre. Riktigt långa jaktsäsonger på ett halvår är påfrestande och slitsamma.
Under jaktsäsongen jagar man som bara faaan. Man börjar med att jaga "småvilt" , dvs jaga tid för röntgen, jaga information om den skadan man tror att man har fått, information om olika typer av rehab för den aktuella skadan och man jagar efter nya möjliga metoder som man kan testa för att bli optimalt läkt. Därefter börjar jakten hos sjukgymnasten. Man jagar tider på cykeln, man jagar vikter, man jagar mest av allt möjligheten att få lämna sjukgymnasten och gå tillbaka till planen. Att få vara med i en kvadde jagar man. Det finns inget annat i huvet, allt kretsar kring hur man snabbast möjligt kommer tillbaka till fotbollsplanen. Det är en skön och okomplicerad fas. Slutligen går man in i fasen då man jagar en plats i laget, att spela matcher och att vinna matcher. Man jagar motståndarna och det är det som vi kallar för den slutliga svinjakten. Jag har gått in i jaktsäsong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0