ibland

Per småknubbig i vasalund. Det är straffet perra:-)
Ibland är jag så sjukt missnöjd med per. Just nu t.ex. Jag går ut och äter frukost, kommer hem och han har åkt iväg på jobb och så har han LÅST DÖRREN. Jag har ingen nyckel med mig, jag är mao utelåst. Pers lektion började 11 ute i Partille och jag skickade ett sms 11.10 "Jag har ingen nyckel!!!". Det är vad vi kallar ett MSMS = meningslöst SMS. Ett sms i ren frustration. Anledningen till varför vi har hamnat i den här situationen Igen är att vi har skaffat ett nyckelskåp. Jättefint nyckelskåp som ska skicka ut signaler till den som är kvar hemma, Hänger min nyckel i nyckelskåpet och jag är ute så låser inte per för då vet han att jag har glömt nyckeln. Bra. Men om jag glömmer nyckeln i en byxficka i en byxa som ligger i garderoben, glömmer att hänga upp den i nyckelskåpet, hur gör vi då? Då tror Per att jag har med mig nyckeln och låser dörren. Och det är där vi är nu. Förbaskat dumt system om ni frågar mig. Nu sitter jag och trycker kaffe på ett cafe för att slippa stå ute och frysa. Vilket fungerande nyckelsystem kräver att man spenderar pengar på ett café för att hålla värmen? Tydligen vårt.

Kommentarer
Postat av: Dammis

Häromveckan var jag ute på en löptur ungefär vid lunchtid. Låste bara det ena låset och stoppade nyckeln i fickan (allergisk mot skrammel). Kommer hem utschasad efter dryga timmens kutande, låser upp, trycker ner dörrhandtaget och: va f-n? Dörren går inte upp! Nej, för A har tydligen varit hemma på lunchen för att hämta sin matlåda och han låste så klart även överlåset när han gick. Där står jag som ett fån utan rätt nyckel och utan mobil. Granntanten blev väl aningen förvånad när jag -svettstinkande, saltstrimmig och illröd i ansiktet- plötsligt ringde på dörren och bad att få låna telefonen...

Så: jag förstår problemet. Ett fungerande nyckelsystem hade varit värt ett Noblepris -minst...

2011-04-08 @ 00:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0