grattis pappa, hopas du firar i himlen

I söndags åkte vi till landet för att sätta ner farsan urna. Jobbigt men ändå skönt att han ligger där nu, känns som att han är me. Älskar att vara med familjen för då känns pappa så nära, samtidigt är det med familjen som man saknar pappa som mest för då blir man hela tiden påmind om att han inte är med, iaf inte fysiskt.
Idag skulle pappa fyllt 60 år. Trodde den här dagen skulle kännas som alla andra, har intalat mig att jag saknar honom mest i vardagen men det blev en jobbig dag. Saknar honom så mycket, finns inga ord, knappt ens några tankar som räcker till.  Kanske ska vara så. Grattis pappa, hoppas du kollar ner på oss och ser att vi klarar oss ganska bra. Trots att vi har bott i lgh i 3 månader så har jag inte lyckats köpa en kaffebryggare, "because your worthless" hade du sagt om det och jag hade skrattat och kommit med ngn ursäkt. Jag har skadefri "Faaan va kul! hade du sagt. "Var beredd på att det kan gå lite upp och ner nu då" hade du sagt och jag hade svarat "men jaaaaa, jag veeet" och sen hade jag ändå blivit ledsen om det gick lite ner. Saknar dig pappa, det går fan inte att beskriva med ord hade du sagt.
En annan sak, har haft ont i tänderna ett tag, kollade upp dem idag och då visade det sig att en av tandjävlarna var död. Den dog av en fotboll. va fan är det? iofs den bästa döden. Tung i huvet efter pappa-gråt och tandläkarbesök avslutar jag eftermiddagen med att få jompas projektilinlägg i huvet. Och där passerade ännu en dag och kommer aldrig mer åter....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0