tillbaks

Tillbaka i götet och tillbaka på planen. Teknikträning och intervaller idag, jajjamänsan!
Har varit på två visningar av lägenheter här i götet. Jag tycker alltid det är jobbigt att säga till mäklaren att man inte är intresserad så tidigare har jag dragit mig för att säga ngt. Det blir skitdumt för då tror alla att man är intresserad hela vägen fram till budgivningen och det gör det mycket jobbigt för mäklare, säljare, andra köpare och till slut för mig som måste hitta på ursäkter i sluttampen. Men så för några veckor sedan när jag var på en visning så hör jag mig själv säga det vattentäta och klockrena argumentet: "den här var för liten för oss". INGEN kan säga emot mig då. Så j-a superintelligent sagt om jag får säga det själv. Och det liksom bara kom ut ur munnen, utan att jag tänkte. SJukt nöjd har jag använt den frasen på de senaste visningarna, så också på dagens sista. DÅ händer det. Jag blir testad och får ett motargument, det finns alltså i vissa fall ett motargument till min klockrena formulering.  "ja den här är ju 80m2 och det är en två, det finns inte så mkt större tvåor än så så då undrar jag om det är en trea ni letar efter?
Fuck it. Jag är sönderläst.
kram på er

Kommentarer
Postat av: jennie

Haha, så jävla mobbad man måste vara hela tiden och liksom känna att lägenhetsinnehavarna kommer bli ledsna om man inte blir stormförtjust och skriker att man inget hellre vill än att köpa deras lägenhet för flera (typ asmånga!) miljoner. Ibland måste jag liksom barska till mig själv genom att tänka "hade jag blivit ledsen om jag utlyst en visning och folk kommit och tittat och inte alla hade blivit helt till sig?" (fast i alla möjliga olika situationer). Men hallå, förmodligen inte liksom!



Det var bra och modigt av dig att nobba lägenheterna, även om ditt argument inte var helt vattentätt, träna vidare så kommer du bli hårdhudad och klara av att gå på en massa visningar utan att visa intresse! :-) Kram!

2010-09-14 @ 21:25:21
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Lisa

tack jennie! du har rätt, hur fel i huvet har man om man tänker så? :-) kram till dig och jag följer dig på vägen mot altaret:-)

2010-09-16 @ 18:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0