Roligaste stunden

Det var inte längesen det såg ut såhär:
och  såhär:
MEN NU SER DET UT SÅHÄR (nästan, jag är lite äldre och lite mer påklädd):
Idag har jag haft den roligaste stunden på de senaste 4 månaderna. Jag har slagit massa inlägg på träningen och jag har kört 1 vs 1 med passiv försvarare. Känslan av att stå och slå inlägg och vara som vemsomhelst som slår inlägg, inte ngn skadad jävel utan bara en vanlig fotbollsspelare som slår inlägg, den känslan går inte att beskriva. Det som skapar det är möjligheten att delta och vetskapen om att mitt inlägg är avgörande för hur min medspelare skall lyckas med avslutet. Jag blir en del i ett sammanhang. Jag slår inte inlägget för att mitt knä ska bli bra eller för att jag ska bli starkare , jag slår det för att mina medspelare ska kunna göra mål och om jag inte slår det så blir det inget mål. Om inte ngn annan slår inlägget dvs men om vi låtsas att alla andra i laget har brytit bägge benen, då gäller den regeln: slår jag inte inlägget så kan vi inte göra mål.

Kommentarer
Postat av: emelie

heja lisa! känner igen det där med den underbara lyckokänslan av att äntligen vara en del av sammanhanget igen!

2010-10-14 @ 22:41:39
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: jennie

GÖÖÖÖÖÖÖÖTT!!!!

2010-10-15 @ 10:20:14
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Gunsan

Fan va skönt Lisa! Bra jobbat med rehaben! :)

2010-10-15 @ 23:00:44
Postat av: Lisa

emelie: tack, det är en fin känsla!

Jennie och gunsan: tack buddies, glad över att ha er härinne på bloggen!

2010-10-16 @ 09:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0