just nu komiska situationer

just nu är det många komiska situationer som uppstår härhemma. Per som är den duktiga av oss två håller på och rensar i lådor.
- Lisa, nu får du komma och gå igenom dina grejer här, vad som ska slängas och vad som ska sparas. Det som ska slängas lägger du i kistan och det som ska sparas lägger du i lådan därborta.
jag reser mig ur soffan och kommer in i sovrummet där per jobbar med med utrensningen. Jag tar en snabb titt ner i kistan med saker som per anser ska slängas och ser den här:
-MEN HALLÅ!!! Vad är det här? en grym fotboll med Puyols autograf. Ska den ligga i slängkistan?? Jag räddar fotbollen och fortsätter leta i slängkistan. Per säger: men du behöver inte kolla mer i den kistan, det är bara skit där i! Jag: hur ska jag kunna lita på det när en grym fotboll med Puyols autograf låg där?
Konstaterar efter några minuters intensivt letande att per hade rätt den här gången, inget mer av värde i kistan. Så går jag på högen som per ville att jag skulle gå igenom, första jag tar upp är den här:
Kollar knappt på den, säger bara "ful nalle, släng!" och kastar den i kistan. Att jag tar såhär snabba beslut när ngt ska slängas är ovanligt. Då säger Per: vet du vem du fick den av? och jag svarar: tror det var av min kompis stefan? Per: nej, det var av mig, jag vann den åt dig. Jag: jaha...oj..okej men den har gjort sitt.
Därefter hittar jag tre andra nallar i högen. De här vill jag spara! mjukisdraken fick jag av jompa, den betyder mkt för mig, den vill jag ha kvar.
Sen avslutar jag med att behålla en liten minidräkt med brasseronaldo, pins från alla lag i spanska ligan och sen när jag ska vända mig om och gå ut ur rensarrummet så välter jag en av pers sparasaker:
En tupp i porslin. Eller det var en tupp i porslin innan jag slog omkull den, nu är det en huvudlös tupp. OJ, skulle du spara den här?

Tur man har världens bästa kille.



Kommentarer
Postat av: morsan

Hahaha!!!Per ring mig om du får allt för jobbigt med min dotter

2010-10-20 @ 18:24:41
Postat av: Anna

Jag har en likadan tupp som också tappat huvudet, vi har fått dem av pappa. Han hade dille på tuppar ett tag.

2010-10-20 @ 21:58:40
Postat av: jennie

Själv tycker jag, som det kontrollfreak jag är, att saker och ting blir bäst när jag gör det själv eftersom Peter sparar för att han inte orkar rensa. Därför råkade jag en gång slänga en gammal klasströja, en tidning som tydligen var värdefull, en skitviktig slipsnål och ett album med hans hockeykort men som jag trodde var mina som jag tyckte var fula och mycket oviktiga att spara. Det blev lite tjafs ett tag men det var ju inte så mycket att göra åt saken eftersom grejerna var borta, så det slutade med lite tjafs och så ett härligare och lite renare hem. En bra lösning enligt mig. Om Peter hade en blogg tror jag dock inte att han skulle avsluta ett inlägg som detta med "tur jag har världens bästa kvinna"...

2010-10-20 @ 22:13:28
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Lisa

mamma: per klarar sig alltid men morsan jag ringer dig om per blir för jobbig ;-)



anna: Då kanske det fanns en mening med att den här gick sönder, så är alla likadana nu :-)



Jennie: okej du tänker så! det är alltså så ni tänker ni som slänger, hellre lite tjafs och rent än stökigt och inget tjafs. hm...jag måste nog passa på mina grejer ännu mer nu:-)

2010-10-21 @ 20:42:28
Postat av: jompilicious

-- de är i motvind som drakar lyfter-- du är en!

2010-10-26 @ 23:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0