jag kör en egen stil...

eftersom jag har rehabbat en stor del av mitt liv så har jag kommit fram till en stil som passar mig. Den är:
Slit på som om varje liten övning är helt avgörande för när du får spela fotboll igen. Förvänta dig ingenting när det gäller stegring av rehaben , träna som om det inte skulle komma någon stegring för då blir du tacksam när stegringen kommer. Sist men inte minst, tjata och gör hål i huvet på sjukgymnasten  så att du får göra så mkt som möjligt så tidigt som möjligt. Kombinationen "förvänta dig ingen stegring och tjata järnet för att få stegra " är svår och behärskas bara av oss riktigt erfarna rehabbare. Knepet är att tjata och argumentera övertygande och samtidigt inombords plocka ner alla förväntningar på att man är redo för ngnting iöverhuvudtaget. Blir ännu knepigare när man väl har tjatat hål  och får igenom stegringen, då gäller det att ställa om "förvänta dig ingenting" till "ja men det är väl klart att jag är redo för bollträning". För att klara av detta steget räcker det inte med att vara en erfaren rehabbare, här bör man även vara en lömsk och manipulativ människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0