budgivning!

Uffe och hans verk i vår lägenhet:
Jag är med i budgivning på en lägenhet. Eller förlåt mig, nu skrev jag nog lite fel, jag börjar om: Jag och per är med i budgivning på lägenheten som vi kollade på igår. Lyssna på det här:
Jag har varit borta från per hela dagen så innan han lämnade mig på valhalla imorse gav han mig ett par visdomsord på vägen: Lisa, det är ingen tävling! och ring mig om du behöver tips. Inga problem svarade jag glatt, jag ska vinna den här lägenheten åt oss älskling!!!! I am a fighter! smällde igen bildörren och såg per mima: INGEN TÄVLING!!!!!!
Så drog budgivningen igång via sms. Jag börjar med att ge ett bud. Får ett sms skickat till mig med texten "NG har lagt xxxkr". Jävlar tänkte jag, NG la samma som jag, jag höjer rejält så jag skakar av mig fucking NG. Höjer och får ett sms med texten "NG har lagt xyx kr". DÅ inser jag att det nog är jag som är NG så jag skickar sms till mäklaren "är det jag som är NG, trodde jag var EK". Får svar: Du är NG, det är ditt alias. Kanon, jag har budat mot mig själv. Den tävlingen  är svår att vinna.
Fortsätter med att läsa fel. Tror att ngn har lagt xx500 000 men de har lagt xx350 000, jag missade liksom trean. SÅ jag tänker att jag ska höja rejält, med 100 000 för att vinna en gång för alla. Skriver "xx600 000kr lägger jag". Får tillbaka av mäklaren: skrev du rätt? är ditt nya bud xx600 000??. Varpå jag skriver tillbaka: haha..oj, nej,,,jag skrev fel, menade xx400 000kr..haha....ledsen över att jag är lite förvirrad:-)
Nu fortsätter budgivningen imorrn. Spännande det här.

Kommentarer
Postat av: jennie

Det här inlägget förgyllde min tunnelbaneresa hem ikväll, tack för det! :-)

2010-10-14 @ 20:30:56
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Lotta

Hahaha, Bara du inte dubblar :) Lycka till!

2010-10-14 @ 21:07:12
URL: http://lottaochdom.blogspot.com
Postat av: -loa

Hårda bud, Lisa, hårda bud!

2010-10-15 @ 08:32:46
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: -loa

Hårda bud,Lisa, hårda bud!

2010-10-15 @ 08:35:51
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: Lisa

Tack hörrni!!! jag tror vi vann till slut:-)

2010-10-16 @ 09:19:08
Postat av: gunilla öhman

Tjenare Lisa. Självklar att ni vann du är ju en vinnare. Tapeten du ser som uffe har skrapat fram, med rött o grönt mönster, heter körsbär och den satte vi upp hall o tvättstuga 1969 . va snyggt det var då hälsar Gunilla.

2010-10-16 @ 10:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0