You belong to me...

Har ju lyssnat en del på dean martin och nu kom det en låt på hans skiva som kändes väldigt bekant. Efter lite forskning inser jag att det är bekant för att vi , utan att veta om det , hade det låten fast med Carla Bruni till bildspelet som vi visade på pappa begravning. Jag valde den låten bara för att melodin var bra, har aldrig lyssnat på texten. Lustigt sammanträffande. Iallafall så tänkte jag då att det måste ju betyda något så jag googlade texten och hoppades att den skulle vara fin och kopplad till saknad eller till pappa på något sätt och jag tycker nog att den innehöll båda de grejerna:
Watch the sunrise on a tropic isle
See the pyramids along the Nile
Just remember darlin', all the while
You belong to me


See the market place in old Algiers
Send me photographs and souvenirs
Just remember when a dream appears
You belong to me

I'll be so alone without you
Maybe you'll be lonesome too and blue
Fly the ocean in a silver plane
See the jungle when it's wet with rain

Just remember til you're home again
You belong to me

bra text faktiskt..Jag ser farsan framför mig , flyger runt över hela världen och gör grejer och att vi sen kommer träffas om ett tag och då är han fortfarande vår pappa även om det inte blir i det här livet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0