uffe bortskänkes

RUGGIGT SUGEN PÅ ATT GÖRA EN SÅN HÄR DRÄKT AV UFFE.......
Så jävla trött på hunden uffe. Han har ju problem med öronen fortfarande så idag skulle vi tillbaka till veterinären. Han är ju lite smått stissig i vanliga fall men nu är han ännu värre när han har ont. Var med han på valhalla imorse och han skällde inte en enda gång trots att han sprang lös. SÅ kommer jag dit nu på kvällen, hinner inte ens ur bilen innan han börjar gå B A nanas. HELT jävla galen. Jag testar allt. Inget funkar.
Trots att han beter sig som skit är jag snäll och kör honom till veterinären vid 18.30. I bilen förklarar jag för honom hur han ligger till = jävligt illa.
" Just nu är du såhääär nära att bli avlivad. "(måttar några mm mellan pekfinger och tumme) När jag åkte den här vägen med eskil senast så kom han tillbaka i en papp-urna. En oglamorös papp-urna, den papp-urnan som du har sett stå i vår garderob det senaste året. Om du inte skärper dig så kommer du fraktas hem i ett billigt kuvert. Ett sånt där som man måste slicka igen själv, billigaste sorten. SKITHUND! Kommer in till vet. och uffe går från att vara en stridshund som skäller till att vara världens lyckligaste hund som springer runt och hälsar på alla till att vara en fet dramaqueen som ylar ut sin smärta innan vet. ens hinner börja undersökningen. När jag åker hem känner jag mig förbannat less på hunden. Kan han lugna sig med att visa alla känslor hela tiden. Sen får jag någon form av dejavu....beteendet känns bekant på ngt sätt, kan inte riktigt sätta fingret på det...han påminner om någon den där uffe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0