tillfälligt slut på jagandet av bekräftelse

Jag kommer ta en liten paus i bloggandet. Kan bli på ett dygn eller ett par månader. Jag tycker det är skitkul att skriva och jag drivs av att försöka få ihop en rolig text men på något sätt drivs jag även av att se att jag har många läsare, drivs av bekräftelsen i era snälla kommentarer. På det sättet blir bloggen som facebook fast ännu mera mig. Jag tror inte det är så jädra farligt att söka bekräftelse men nu tänkte jag försöka testa på att bli ännu mer självgående (i träning och i livet) och därför vill jag bara prova att göra saker utan att drivas av andras bekräftelse. Ja alltså jag har ju behovet ändå och det är viktigt för att jag ska överleva men den här extra kicken som man kan få av en blogg tror jag i längden kan bli som en drog. Därför vill jag testa mig själv lite, under ett par dagar, kanske längre. Vi ses igen när jag känner att jag har blivit tillfälligt avgiftad. Ska försöka undvika facebook också. Blir spännande det här! Mamma och syrran och om det är någon annan som tänker skriva en snäll kommentar längst ner, ingen mening, jag ska försöka att inte gå in och läsa på bloggen förrän jag känner att jag har totalt fokus inåt. Asså mina idéeer ibland... antagligen kommer jag vara igång ikväll igen men fram till dess: See ya fuckers!!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har ditt mobilnummer. Du kommer inte undan snälla kommentarer för du är en supersnäll människa...

2010-11-25 @ 12:33:38
Postat av: -loa

Äh Lisa, kom igen!

2010-11-25 @ 21:13:30
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: jennie

Neeeeeeej, närhelst jag har tråkigt på jobbet går jag in på din blogg (fast om min chef läser det här läser jag bara din blogg utanför arbetstid) och blir alldeles glad! Lämna mig inte ensam med lagboken, det blir skittråkigt!



Men men, man ska väl stötta och inte klaga, så jag hejar på dig i din strävan att bli en självständig kvinna med lite mindre bekräftelsebehov. Fast å andra sidan är det väl superhärligt med bekräftelse, ja, förutsatt att man är rätt härlig och bra vill säga. Och det är ju du! :-)

Stora kramar!

2010-11-25 @ 21:17:09
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0