kortet tappat....

Tåg till karlstad för att gå på jennys 30 årsfest i lördags. Eftersom jag hade gått upp tidigt lördagmorgon och tränat och dessutom varit vaken till 03.30 på fredagen (lägg sen till en fika hos farmor och farfar innan jag kastade mig på tåget på lördagen) så var jag ganska trött när jag kom fram till karlstad vid 17.30. Kommer in på hotellet och får frågan om jag vill betala med kort eller kontant. "Jag betalar med kort". Ska bara hitta det. letar igenom jackan, letar igenom väska ett, väska två och liten påse. Tydligen inte. Kortet är tappat. Bara att ringa spärrservice. Vet inte om jag hade behövt presentera mig eller om det hade räckt med ett "hej det är jag" men jag fick iaf kortet spärrat och sen fortsatte kvällen och natten i ett härligt tempo. Tappade inte bort ngnting under resten av kvällen, inte förrän vid 01.30 när jag skulle gå tillbaka till hotellet och insåg att jag inte hade ngn mobil. Engagerade hela festen i att leta efter min iphone men efter ett bra långt letande gav vi upp och litade på jennys ord "den kommer säkert fram imorrn". Så vid 02.30 ringer vi den och då visar det sig att jag hade gett den till jennys kille. Mycket märkligt. Märkligt val av mig också eftersom jennys kille var smått onykter och inte uppfattade att folk letade efter en mobil utan bara slängde ur sig i förbifarten "jag har en mobil här jenny" efter det att alla hade letat och engagerat sig i oklart hur länge.
TACK pappa för den här slarviga sidan. Du hävdade alltid att jag var värre än dig men jag håller fast vid att jag ändå har en bit kvar till din slarvklass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0