Jag är osynkad, förlåt alla!




Jag är osynkad.
Mina lagkamrater är lessa på fotbollsplanen (can not blame them) efter en lång säsong. Jag har inte varit där på ett halvår så jag är sugen på att lira. De testar massa andra grejer, zumba, box, yoga och jag förstår dem ju, det är nu man ska passa på att göra såna där roliga annorlunda träningsformer. För mig är fotboll en rolig och annorlunda träningsform. Mecket kommer eftersom fotboll är svårt att spela ensam. Man kan men det är roligare om man är fler. Man får inte röra bollen lika mkt om man är fler men det är roligare ändå. Hela den här osynkningsproblematiken resulterar i att jag nu med alla medel försöker få ner människor till fotbollsplanen och spela "spontanfotboll" (som är planerad) med mig. Jag försöker med hot, med att locka och med någon blandning av deessa två (= först locka och sen när det inte funkar HOTA!) Per ställer ofta upp. Han gör det för att han vet hur tråkigt allt blir annars. Som den där gången när jag inte hade några att att spela med och blev så ledsen att jag började tjura vilket ledde till att per fick ringa sina juniorspelare i gais så att de kunde komma ner och spela en lördag.

Jag skapar facebookgrupper, smsar och ringer runt för att få ner åtminstone ett lite gäng som kan vara med och spela fotboll. Jag kämpar verkligen och mitt i allt kommer jag på mig själv, liksom ser mig själv utifrån och den vuxna Lisa säger till mig själv:

"ek, nu har du gått över gränsen till patetisk, folk orkar inte kolla i spontanfotbollsgruppen om du lägger in 2000 olika evenemang och
luta dig tillbaka istället så ska du se att det kommer fram några rädda stackare som vill spela fotboll med dig men som inte har vågat svara eftersom du är så j-a intensiv i din attack"

Snön är ett annat problem. Det avskräcker folk. skitsnö. Jag försöker hålla uppe så gott det går men vad ska jag säga när hela planen har ett vitt täcke och dessutom snöar intensvt. "nej det är ingen fara, sätt dig på bussen och åk en timme in till stan så ska vi nog kunna spela lite fotboll".

Förlåt alla för att jag är så jobbig, ha förståelse, jag har inte spelat på ett halvår.  och om det är någon som läser den här bloggen som vill vara med och spela imorrn 15.30 så skicka ett sms :-)




Kommentarer
Postat av: Morsan

Jag sitter bara och garvar!!!!Du är sååå tjatig,så lik din far.Älskar dig!

2010-11-22 @ 15:34:55
Postat av: jennie

Hahahahahahaha, du är så jävla sköööön, Lisa!!

2010-11-22 @ 21:32:41
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Amme

VADÅ "vuxna" Lisa????!!! Du sitter och smsar och kastar vuxenskit på mig, och så är du själv vuxen...

Tänkte försöka komma imorn, men nu tvekar jag. Illa Lisa, mkt illa ;)

2010-11-22 @ 21:38:50
Postat av: -loa

Fasen Lisa, är det inte på Brattska ängen i Uddevalla du vill spontanspela? Åtminstone av bilden att döma. Tyvärr är "ängen" bebyggd numera, annars hade jag ställt upp trots skadad höft vid mitt besök i gamla hemstan runt Lucia.

2010-11-23 @ 08:20:19
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: -loa

Fasicken Lisa om det inte är på Brattska ängen i Uddevalla du av bilden att döma vill spela din

(o)spontanfotboll. Tyvärr är "ängen" bebyggd numera, annars skulle jag trots trasig höft ställt upp för dig under mitt besök i gamla hemstaden runt Lucia.

2010-11-23 @ 08:28:15
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: Gunsan

Hahaha... Du e så jäkla rolig!!!

2010-11-23 @ 10:25:43
Postat av: Lisa

Men askul med så många kommentarer, yes!!!! Loa, bra koll, Amme: eh va? sitt lvar på jobbet du vuxna människa! Jennie och gunsan: tack för den boosten!!! morsan: tack mamma, älskar dig också fast du inte tjatar!

2010-11-23 @ 13:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0