höstfotboll



Jag är den bleka....

Vet inte hur många säsonger det har varit såhär. Alltså att jag har varit skadad under säsongen och därför känt en sån galen iver att träna fotboll och träna inför fotboll i November när fotbollen är slut. Det har blivit en känsla som kommer som tacokväll en fredag, precis som vårkänslorna eller de mysiga julkänslorna , jag kallar det: "höst och vinterfotbollskänslan". En iver som byggs upp i bröstet och liksom bara vill bubbla ut , ni vet typ som att man har en hemlighet som man känner att man måste berätta men man får inte så den ligger och skvalpar därinne tills man träffar någon som vet om samma hemlighet och först då släpper man ut allt som finns där inne, det bara rinner ur en och man berättar inte bara det som den andra vet utan också allt det andra också som var en hemlighet bara för mig tydligen, min kompis som delade hemligheten delade tydligen inte Alla detaljerna. Men nu gör hon det. Vet ni den känslan? den har jag nu. Upphöjt i 3 eftersom jag har ont i halsen och är småhängig och inte kan genomföra mer än ett styrkepass idag. Men jag gillar det. Det är liksom som en träning på att försöka tygla och kontrollera sin iver och samtidigt som första dagen på sommarlovet, man vet att man har en massa kul framför sig. Inte idag men imorrn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0