bastu, middag och en organiserad flyttare

Har haft en grym kväll. Planerad spontanfotboll med ett skönt blandgäng sen hem till gamle kalle med le camille för bastu, middag och kvällsfika.
Kalle är olik mig men ändå lik. Lik i sin inställning till träning, olik när det gäller att organisera. Hos kalles föräldrar stod hennes flyttlådor. Varje låda var märkt med innehåll. DET imponerade på mig, våra flyttlådor är inte märkta för fem öre, vet knappt vilka som är slänglådor och vilka som är sånna lådor som vi ska spara. Gick fram och läste lite på kalles lådor. På en lapp stod det: "hattar, kepsar, fleecetröjor, beige kappa". hahaha, beige kappa? Så galet organiserad! Jag gick fram till en sovsäck och letade efter en lapp som det stod "sovsäck" på, kände mig nästan lite besviken när jag konstaterade att det inte fanns någon sån lapp. Letade efter en lapp på lappen där det stod "lapp till lådan med hattar, kepsar, fleecetrojor och beige kappa" men någon sådan lapp fanns inte heller. Annars var allt väldigt bra märkt.
Ett samtalsämne var Mohammed Ali. Camilla googlade när han darrade fram med OS-facklan och meddelade att det var 1996. "1996 och han lever fortfarande" sa Camilla. Är inte det konstigt? lite konstigt tyckte vi, han såg ju så hängig ut redan då och det var 14 år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0